Vi håller på att renovera ett gammalt hus som tidigare inte har haft avlopp eller vatten indraget. Eftersom huset framöver kommer bli ett pensionat så behöver vi anpassa badrum, toaletter som även är handikappsanpassade. Det kommer bli lite klurigt men är övertygade om att det går. Det utrymme som vi planerar att använda är av måtten 4,5 x 4 meter med fönster längs hela långsidan. Man måste även kunna gå igenom rummet för att komma åt rummet på andra sidan... Klurigt jag vet. V i behöver hjälp.



Titta på ritningen. Det är i rum AL3 som det ska byggas. Ska vi ha två toaletter varav en större med dusch samt en liten dusch... Eller ska vi ha två större badrum med toa+dusch. hm... på något sätt vill vi kunna få in så mycket som möjligt på en lite för liten yta kanske... Råd någon?
 
  • ritning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det ska vara pensionat så tycker jag att det är en fördel att toaletter och duschar är separerade. På så sätt blockerar inte en gäst som duschar toan och tvärt om. Det borde väl också vara så att det räcker att en at toorna och en av duscharna är handikappanpassad? De andra kan väl vara lite mindre.
 
Det kommer att räcka att en av toorna är handikappsanpassade tror jag. Men håller med dig... Frågan är bara om man får plats med det... I så fall blir det 2 duschar, 2 toaletter varav en större... Blir det trångt? Kanske inte?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.