Hej,

Håller på att i vårt hus från 1968 bygga helt nytt kök. Vi har nu rivit ut hela rummet och började då fundera på att isolera om golvet då dom är ganska kalla.
I dag är det bara ett lager sågspån som isolering. Vi har lite kondens på väggarna i krypgrunden idag och detta får mig att tveka. Ska man behålla golvet som det är å stå ut med lite kalla fötter eller ska man göra något åt det?
 
Fixa krypgrunden först!

Varför uppstår kondensen i krypgrunden? Dålig ventilation, markfukt ...??

Som jag ser det så är kalla fötter ett minimalt problem gämfört med kondens i grunden.

/Jögga
 
Kondensen uppstår enligt anticimex pga dålig ventilation, men dom ska göra en fortsatt utredning. Men köket håller vi ju på med nu och inte vill man ju riva ner hela köket efter bara några månader bara för att isolera golvet. Men det är väl kanske så vi får göra kanske...

/Sara
 
Ett alternativ är att hänga köksinredningen på väggarna och köra med ett temporärt golv tills Anticimex är klara.

Det borde i aoch för sig inte ta lång tid för Anticimex att lista ut vad som behöver göras. Antingen mera ventilation eller så ingen ventilation och permanent avfuktare.
Hur som helst är det ju enklast att fixa grunden om golvet är borta i ett rum (praktiskt med material osv).

/Jögga
 
Kanske www.Ekofiber.se

är kanske lämpligt då?

det andas ju så fukten går rakt igenom (som den gör i dag)

så borde man kunna fixa köket o slippa vänta på mera/bättre ventelation i krypar grunden.. har den klarat alla dessa år med dålig ventelaton borde det klara sig i ett halvår till..

/bara mina tankar..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.