Vi ska anlita hantverkare för totalentreprenad av dränering och isolering av vår källare. Är det någon här som gjort nåt liknande och kan ge mig en bild av vad som är ett rimligt pris? Vi har en villa på ca 8x10meter plus vidbyggt garage. Några tips? Fallgropar vi ska passa oss för?
 
Det beror på var i landet du bor tror jag. Jag har hört att de kostar ca 2 000 kr per meter med isolering och ca 1 000 kr utan isolering.
 
Jag har precis dränerat om min grund med liknade storlek med vidbyggt garage och utealtan (på platta) Jag fick ett pris på 36000:- +moms där viss del av dräneringen lades till kommunalt dagvatten och en annan del drogs till stenkista. Stenkistan fixade grävaren i det priset. Totalt tror jag det blev ca: 25 m
Passade även på att byta servisledning och avlopp när jag ändå härjade i trädgården.(Detta ingick inte i priset) En liten detalj var att jag har pålaggt tegel på huset sedan 70-talet. Detta var lagt på ett vinkeljärn, däremot finns en sockel under som vilade på jorden , denna var tvungen att bultas fast i den ursprungliga husgrunden för att inte falla ner när vi grävde under den. Tyvärr såg grävarna inte detta direkt vilket ledde till en springa mellan tegel och sockel på ett ställe.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.