Hej!

Jag har läst igenom lite bland trådarna och ser att några har varit på och provat SmartDraw för att rita. Det tänkte jag att även jag skulle göra, men så dök det såklart upp problem..

Är som så att jag tänkte rita ett rum, och jag drar då en helt vanlig linje vertikalt, sen yttligare en horisontellt och låter dessa två vara sammanlänkade som programmet själv gör åt en.

Det är där problemet uppstår. Jag tänkte att jag skulle mata in längden på den horisontella linjen manuellt med det jag mätte i rummet, men plötsligt drar den då iväg med andra linjen också. Men den vill jag ju ska vara kvar där den var från början, och det är ju endast den horisontella linjen som ska kortas ned/förlängas, på RÄTT sida så den vertikala linjen jag först ritade förblir som från början.

Bifogar bild, så är det lättare för er att se hur jag menar.

Där har jag först ritat linjen längst till vänster, sedan den horisontella, och sedan den längst till höger och sedan försökte jag ändra längden på den vänstra linjen, men då skjuter den upp den horisontella linjen. Och det är det jag inte vill, utan istället vill jag att vänstra linjen förlängs nedåt.

smartdraw.jpg


Tacksam för hjälp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.