Sitter med en "Anmälan om installation av värmepump" och ska skicka med en ritning på hur slangen ska ligga i trädgården?

*Är det någon som vet hur precis den ska vara?
(Svårt att veta nu hur slingorna kommer att gå)

*Kan jag sen frångå skissen något?

*Vet någon, om jag som lekman rita en skiss på anläggningen?

tacksam för svar
 
Jag tro inte att någon kommer och gräver för att kontrolera att slangarna ligger efter skissen.
Ja det behövs inget profs för att göra skissen men det kan ju vara bra att i framtiden kunna letarätt på slangarna om det tex. har blivet nån skada.
 
Jag har precis lämnat in anmälan till kommunen (Kävlinge Kommun). Jag tog min situationsplan som jag hade i PDF format, kopierade den till powerpoint och ritade in slingorna. Sedan hade jag pratat med dem så det är OK att ändra lite i efterhand och då bara lämna in en ny skiss.

Jesper
 
Tack för svaren
//P
 
jag har struntat i att anmäla det (änn så länge) och därmed sparat någon tusenlapp. Visserlige nämndes det på byggsamrådet att jag skulle lämna i, men ingen har frågat efter den se dess. visst kan det vara bra för kommunen att veta ifall de skulle gräva där, men då vi kommer att ha staket/mur runt tomten har jag svårt att tro att kommunen skulle komma förbi och av misstag gräva upp slangarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.