Hej,

Jag vill ha era inspel och tankar på vad man ska göra och tänka på avseende det jag listar nedan. Se bild med samma nummer.

1. Fog/tegelstenar som släppt. Jag tänkte foga om 2-3 rader fog ovanför fönstret. Hur gör man det enklast?
2. Fog har släppt och några tegelstenar är skadade. Jag tänkte foga om vissa partier och byta ut stenar. Hur gör man det enklast? Bör jag anlita murare för detta?
3. Fog/massa direkt under fönstret har släppt och tre stenar är skadade samt att de är ganska smutsiga. Jag täknte foga om, byta stenar och tvätta av stenarna. Tips kring detta?
4. Fog har fallit bort ovanför fönstret. Jag tänkte fylla i med fog. Tips kring detta?
5. På väggen som är i skugga nästan hela dagen är det någon form av påväxt. Jag jag tänkte tvätta bort detta. Tips kring detta?

Jag har några tegelstenar som lämnats kvar av föregående ägare. Dessa framgår på bild 6. De har förvarats under tak utomhus. Något att tänka på kring dessa och kan de användas som de är?

Jättetacksam för tips och inspel. Om ni tycker jag ska anlita murare, vad ska jag tänka på då? Det verkar bara finnas en murare i området.

När jag laddade upp bilderna såg jag att det är svårt att se bildnamnet. Hur som helst så kom alla utom nummer 5 och 6 i rätt ordning.
 
  • Gult tegelhus med ett vitt fönster och inbyggda persienner, synligt slitage runt fönsterkarmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husets tegelfasad med synliga skador runt ett fönsterparti under en blå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av en tegelvägg under ett fönster med varierande nyanser av gula och beige tegelstenar och märken av fuktskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gavelvy av ett tegelhus med tre fönster under en klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stapel av gamla, använda tegelstenar och betongplattor under ett träbjälklag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en gulteglad mur med djupa vertikala räfflor och inlagda metalliska detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Att bara foga i ovan fönstren kommer inte hjälpa nåt, man får plocka ner och sätta in tex en Murmabalk och mura om några skift.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.