Har sökt i forumet men hittar inget bra svar. Jag har ett äldre litet hus, typ 1800-talet minst, med en gammal unken, instängd lukt som för en känslig näsa (min sambos👃...) är närmast outhärdlig.
Huset har varit kallställt under en 30-års period innan vi köpte det, och vi renoverar det långsamt med tanken att vi ska flytta dit. Stommen är timmerväggar på krypgrund, och vi har rivit ut äldre plast/linoleumgolv och bytt de flesta väggar där det fanns treetex. Men lukten kvarstår.
Vad göra?
Ska man kosta på sig en Ozonair, eller finns något annat mirakelmedel?
 
Jan - Åke Jan - Åke skrev:
Har sökt i forumet men hittar ingen bra svar. Jag har ett äldre litet hus, typ 1800-talet minst, med en gammal unken, instängd lukt som för en känslig näsa (min sambos👃...) är närmast outhärdlig.
Huset har varit kallställt under en 30-års period innan vi köpte det, och vi renoverar det långsamt med tanken att vi ska flytta dit. Stommen är timmerväggar på krypgrund, och vi har rivit ut äldre plast/linoleumgolv och bytt de flesta väggar där det fanns treetex. Men lukten kvarstår.
Vad göra?
Ska man kosta på sig en Ozonair, eller finns något annat mirakelmedel?
Det kan vara en gammal fuktskada i isolering i golv eller vägg tex. Treetexskivor som sugit i sig fukt och stinker. Ett tips är att riva lös en del av en vägg eller flera, lägga bitarna i olika plastpåsar något dygn och lukta sedan utanför huset, uteslutningsmetoden.
 
  • Gilla
Jan - Åke
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.