Funderar på att hoppa på Bahnhofs erbjudande om 10000/10000 Mbit/s för 349kr/mån men då behöver man konvertera Öppen Fiber, som vi har idag, till Bahnhof Villafiber.

Min fråga är om någon har koll på kostnaden för att återställa det till Öppen Fiber, om man någonsin vill gå tillbaka till det?

Vill inte att jag låser in mig i något som på ytan verkar billigt och därefter kostar det skjortan för att komma ur det.
 
N NeLa1 skrev:
Funderar på att hoppa på Bahnhofs erbjudande om 10000/10000 Mbit/s för 349kr/mån men då behöver man konvertera Öppen Fiber, som vi har idag, till Bahnhof Villafiber.

Min fråga är om någon har koll på kostnaden för att återställa det till Öppen Fiber, om man någonsin vill gå tillbaka till det?

Vill inte att jag låser in mig i något som på ytan verkar billigt och därefter kostar det skjortan för att komma ur det.
Går inte att sia in i framtiden, det är de priser som gäller vid det tillfället som är avgörande. Så det kan vara kostnadsfritt, kan finnas bra erbjudanden med lägre tillfälligt pris eller finnas engångsavgift, etc.
 
Fick svar från Telia nu och det kostar 2 000kr att återställa till Öppen Fiber.
 
N NeLa1 skrev:
Fick svar från Telia nu och det kostar 2 000kr att återställa till Öppen Fiber.
Telia Öppen Fiber är lite diffust idag, jämfört med tidigare då bara Telia var fiberoperatör och sedan hade öppet för flera tjänsteleverantörer. Det nu Bahnhof gör är agera fiberoperatör på hyrd fiber av Telia och även leverera tjänster.
I samma station finns Telia men där kan även Telenor och Tele2 (Comhem) finnas.
Så de kan/kommer kunna erbjuda dig att bli kund hos dem under deras roll som fiberoperatör och då kan du få erbjudande utan behöva de 2000kr som du nu fått pris på.
Så vad det kostar den dag du skulle vilja byta vet man inte, utifrån jag misstänker att du behöver binda dig till Bahnhof x tid (12-24mån?). Men det står i avtalet du tecknar med Bahnhof.
 
  • Gilla
NeLa1
  • Laddar…
Nu har Tele2 installerat utrustning i min station. Det kostar 399:- att byta till dem. Månadsavgifterna ligger betydligt högre än hos Bahnhof. T.o.m 100/10 skulle bli dyrare än min nuvarande 1000/1000. På de dyraste alternativen ingår mobilt bredband, t.ex 500/100 och 600/50 kostar 649:- per månad, och då ingår mobilt bredband 40 GByte/månad.

Även Telenor har installerat, men man måste ringa dem för att få detaljerad information. Det står bara
"från 299 kr/mån. Gäller nya kunder." (läter som ett kampanjerbjudande som inte berättar vad det egentligen kommer att kosta) och att följande ingår: "Wifi-router", "Fri frakt och fri startavgift", "Ingen bindningstid".

Jag tycker inte du ska vara rädd för att välja Bahnhof Villafiber. Att det kostar 2000:- att byta till Telia Öppen fiber ser jag inte som ett stort problem. Jag har inte hört talas om någon som vill göra det bytet. Kontrollera om Tele2 eller Telenor finns i din station, för det är billigare att byta till någon av dem om du vill byta från Bahnhof.
 
  • Gilla
NeLa1 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.