Jag ska komplettera isoleringen i gamla bjälklag inomhus och tänkte använda lösull av cellulosa. Är intresserad prova det jag läst och hört om. Tidigare har jag använt lösull av stenull. Men svårt hitta lokala återförsäljare och det verkar vara en marginell produkt som av någon orsak inte når ut via traditionell bygghandel.

Nån som har nåt bra tips var köper man cellulosaisolering små kvantiteter? Jag har inget emot att beställa på nån webshop men helst använder jag mig av de som finns någorlunda i min närhet. Jag bor i Bergslagen
 
kolla med Isocell Tibro.De har lösull av cellulosa och förr dvs 4-5 år sen kunde man köpa direkt från fabriken.
sen kan du kolla med de som i ditt område kör sprutisolering. De kanske kan ha nån påse över?
 
Tack för inlägget. I mellantiden sen jag postade ämnet så har jag gjort klart jobbet. Hittade en färghandlare i Fäggeby som säljer iCell cellulosaisolering producerad i Älvdalen och gjort av gamla tidningar. Jag använde 45mm skivor och det var en glädjande skillnad jämfört glasull för nu fick jag ingen allergisk reaktion. Lite tuffa att skära men det var bara att ha ett bryne tillhands och vässa isolerkniven väldigt ofta. Då gick det bra men var den bara lite slö så kom man inte igenom.
Jag ser inte att jag kommer använda glasull mer och stenull blir det bara runt rör och liknande ställen.
 
  • Gilla
manner
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.