Hej

Vi bor i en hyresrätt där vi kan bli kvar allt från 4 månader till flera år. Vi är dock oerhört intresserade av inredning och design men tycker verkligen inte om golven i våran lägenhet. Därför funderar vi på att köpa laminatgolv och lägga i kök samt vardagsrum på befintligt golv, min fundering nu är vilka möjligheter jag har att "plocka upp" det nya golvet jag har lagt och ev. flytta med och lägga i ett passande rum i ev. kommande lägenhet? Eller går det inte ta bort golvet igen utan att det går sönder?

Känns lite surt att lägga ut ca 10 000 :- om det visar sig att vi bara blir kvar under några månader och eftersom det är en hyresrätt får vi inga pengar för varken golv eller arbete.
 
Vissa golv går att plocka upp och sätta ihop igen. Jag har själv gjort det i två av våra rum. Dock så tror jag inte du sparar några större slantar om du ska återanvända dem på ett annat golv, du kommer antagligen behöva kasta en hel del bitar som inte passar längre. Sen som lök på laxen så kommer du antagligen behöva köpa minst en uppsättning golvsocklar vilket kostar en del slantar också.
 
Tack för snabbt svar!

IKEA's tundra golv har två olika varianter som är lockande för våra rum. Visst kommer vissa delar att kastas, men det är inga "konstiga" vinklar och hörn utan 4 raka väggar som golvet kommer läggas efter så förhoppningsvis blir spillet inte allt för mycket och med ett golv från Ikea är det inte så svårt att få tag på mer om det skulle behövas. Lite pengar måste man vara beredd att offra för lister osv. men känns ändå som golvet är det största och jobbigaste kostnaden om man skulle flytta snart.
 
Hör med hyresvärden om ni kan få en månadshyra för investeringen.Då känns det inte lika tråkigt att lämna. Ger ni han kvittona med så blir det ännu bättre
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.