Nu e det dags att dra igång julpysslandet!. Som vanligt när detta ämne kommer på tal blir nog @Pysslarn lite extra taggad o exalterad o jag tar gärna emot din expertis inom området.

Jo, det är så här att jag har en idé vad gäller laddsladdar. Har surfat en del och de flesta laddstationer bygger på att man sätter mobilen i ett ställ. Kommer ju aldrig hända i vårt hem o knappt i någon annans heller antar jag. Man sitter i soffan med telefonen inkopplad o vill ha en hel del längd sladd tillgänglig snarare än att ha telefonen i fina laddstället placerat nån annanstans i hemmet.

Så, jag tänker inbyggda laddare, utstickande sladdar....och det som orsaka hela trådstarten, återfjädrande kabelvindor, automatisk som rullgardin eller med knapp som dammsugare eller talmeter. Helst rullgardintyp. Då skulle det gå att bygga detta riktigt cleant o användarvänligt. Finns detta överhuvudtaget för småsladdar? Är det en framkomlig väg att slakta några rullgardiner eller det fjäderbeslaget är för stort? Slakta eller par talmetrar skulle funka men vill helst inte ha knapp.

Nån som har nån smart idé?

DIY laddningsstation med inbyggda kabeluttag och en mobil som laddas på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Återfjädrande kabelvinda med USB- och mobilanslutningskabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan du inte slakta 10-15 mikrovågsugnar och bygga en soffa med en gigantisk spole i och på så vis få till trådlös laddning i hela soffan? ;)

Den återfjädrande delen i en rullgardin är ju stor som en 5krona så det borde fungera.
 
Reservdel på Ikea, tror det är denna du vill ha, den svagare av dem. IKEA reservdel med nummer 139445, visas på skärm med möjlighet att beställa via kundservice.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Frustrator Frustrator skrev:
Reservdel på Ikea, tror det är denna du vill ha, den svagare av dem.[bild]
Jamen kolla! Det är inte så att du har ett gäng i nån bra att ha låda?
 
  • Haha
Daniel_N
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Jamen kolla! Det är inte så att du har ett gäng i nån bra att ha låda?
Nix, byte två st för inte så länge sedan. Slängde tyvärr de trasiga.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Nix, byte två st för inte så länge sedan. Slängde tyvärr de trasiga.
Va kosta dom?
 
Ola C Ola C skrev:
Va kosta dom?
Fick dem gratis när jag frågade efter dem på Ikea..
 
B Bassrunner skrev:
Typ sån här?
[länk]
Ja typ men med konstruktionen jag har i åtanke så ska sladdvindan vara inbyggd. Eftersom den i länken drar symmetriskt i båda sladdändar blir det lite knas.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.