D
Hej! Har ett gammalt EL582 med splitfunktion. Jag tog isär det för att ta bort skruven som styr split samt brickan i roddarhålet för att slippa använda en delad roddarpinne. Tyvärr har jag ett par delar över efter operationen som jag inte ser var de ska sitta. Det är en fjäder och en tunn bricka. Fjädern _tror_ jag borde ligga mot förreglingskolven (lilla kolven) på något sätt, men jag förstår inte hur. Brickan förstår jag inte alls var den kommer ifrån. Nån som har en idé?
Interiör av EL582 med öppen mekanism, fjäder och tunn bricka placerade bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den borde sitta till förreglingskolven, det finns fortfarande märken i "fettet" som visar var den suttit.
Jag har inget lås här och kan kontrollera om det är rätt.
Internt av ett låshus med synliga mekaniska delar och en fjäder och bricka liggande bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
Tack för svar! Provade sätta fjädern enligt skissen, men det passade inte riktigt. Fjädern ville krypa upp och förreglingskolven kändes lite slapp. Jag provade istället att sätta den enligt bilden nedan, det verkar funka bättre. Fjädern flyttar sig ej och kolven känns distinkt. Ser dock inte riktigt rätt ut tycker jag. Men det verkar funka.
Inre mekanism av ett lås med en fjäder och elektriska komponenter, visar alternativ installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.