Någon annan som har samma problem som vi har att godset går av efter ett par år?
Detta är tredje låset som den händer på.
Defekt dörrstängare monterad på övre delen av en fönsterdörr, med tecken på slitage eller skada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du smörjt spanjoletten?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Har du smörjt spanjoletten?
Jodå, använder vitt fett i spanjoletten så den går smidigt.
 
Går spanjoletten lätt in i karmen också?
 
Utifrån andra trådar på detta forumet är handtaget tyvärr skräp och går sönder lätt.
 
Ja, ett riktigt skithandtag. Fattar inte att dom får säljas fortfarande.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Produkter är inte bättre än så utan det är vanligt att dom går sönder.
 
1 123abc skrev:
Produkter är inte bättre än så utan det är vanligt att dom går sönder.
Du menar Assa Code specifikt väl? Inte alla produkter? Det måste ju gå att bygga saker som håller.
 
Jag förstår inte det här med dessa lås, vi måste haft en otrolig tur för vi har haft två av dessa i säkert åtta år och inget av handtagen har gått sönder.

Jag har bytt batterier åtskilliga gånger men thats it.

Så dem kan tydligen hålla länge med.
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Du menar Assa Code specifikt väl? Inte alla produkter? Det måste ju gå att bygga saker som håller.
Se att jag skrivit produkter istället för produkten.
Jag talar specifikt om Assa code handle 7810.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
N Nicke-85 skrev:
Jag förstår inte det här med dessa lås, vi måste haft en otrolig tur för vi har haft två av dessa i säkert åtta år och inget av handtagen har gått sönder.

Jag har bytt batterier åtskilliga gånger men thats it.

Så dem kan tydligen hålla länge med.
En del kan ha produkten väldigt länge utan att den går sönder hos andra håller den inte alls länge.
Klart är att handtagen ofta går sönder på samma sätt och brister vid samma punkt vilket tyder på en undermålig konstruktion.
Människor är olika och har olika handgrepp vilket du känner när du skakar hand med någon en del har lätt handgrepp andra har kraftiga händer med ett helt annat grepp.
Jag tror det helt enkelt beror på att människor är olika att handtagen går sönder för vissa men håller för andra och då har jag inte ens nämnt om ifall spanjoletten går lätt eller trögt vilket är en annan faktor då jag ser att dom brister även om både dörr och spanjolett går lätt.
 
Jag har två likadana dörrar som bägge fick 7811 och den som används minst gick sönder först, den andra lever fortfarande men det blir aldrig detta skräp igen.
 
Jag skulle behöva nått liknande till ett par dörrar, men efter allt jag läst om dem hade jag hoppats att det skulle komma en förbättrad modell.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag skulle behöva nått liknande till ett par dörrar, men efter allt jag läst om dem hade jag hoppats att det skulle komma en förbättrad modell.
Det alternativ som finns är det dyrare "Vision Home" men det har inte funnits på marknaden länge nog för kunna göra en bedömning av dess kvalitet.
Däremot är jag tveksam till att det skulle kunna vara sämre än ASSA code handle 7810.
 
  • Gilla
sinclairhacker och 2 till
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Det alternativ som finns är det dyrare "Vision Home" men det har inte funnits på marknaden länge nog för kunna göra en bedömning av dess kvalitet.
Däremot är jag tveksam till att det skulle kunna vara sämre än ASSA code handle 7810.
På bilderna ser det rejälare ut iaf.
Lite i det dyraste laget för att jag skulle köpa ett för att prova, designmässigt matchar det väl inte heller riktigt vårt 70-talshus, men vem vet, fram till sommaren jag överväger det igen :thinking:

Oavsett tackar jag för tipset!
Ser ut som att det kanske finns hopp om framtiden inom området ändå =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.