Är det någon som vet hur jag ska ta bort denna avloppsslang från asko diskmaskin? Felkod f11 går på hela tiden så jag anar att avloppsröret måste kollas upp då jag rengjort allt annat i diskmaskinen.
 
  • Närbild på vit avloppsslang ansluten till en Askodiskmaskin i behov av att tas bort för felsökning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
lossa plåten 2st torx20 på var sida
vik ner och lyft och ta bort så ser du mer
 
J
L lindzy skrev:
Är det någon som vet hur jag ska ta bort denna avloppsslang från asko diskmaskin? Felkod f11 går på hela tiden så jag anar att avloppsröret måste kollas upp då jag rengjort allt annat i diskmaskinen.
Hej!
Vi har samma problem med vår nya asko som vi köpte i september, larmar hela tiden- vi blir helt tokiga. Haft reparatör här flera gånger. De har t.o.m bytt pumpen. Funkar en vecka sedan larmar den igen. Jag tror inte de varit där i bak och tagit bort slangen. Funkade det för dig?
 
J Julle71 skrev:
Hej!
Vi har samma problem med vår nya asko som vi köpte i september, larmar hela tiden- vi blir helt tokiga. Haft reparatör här flera gånger. De har t.o.m bytt pumpen. Funkar en vecka sedan larmar den igen. Jag tror inte de varit där i bak och tagit bort slangen. Funkade det för dig?

vi fick inte till det. Insåg att det kostar för mycket att ta hem massa hantverkare när diskmaskinen hade några år på nacken så vi köpte en ny diskmaskin.
 
A
J Julle71 skrev:
Hej!
Vi har samma problem med vår nya asko som vi köpte i september, larmar hela tiden- vi blir helt tokiga. Haft reparatör här flera gånger. De har t.o.m bytt pumpen. Funkar en vecka sedan larmar den igen. Jag tror inte de varit där i bak och tagit bort slangen. Funkade det för dig?
kräv en riktig reparatör du har ju ändå 5 års garanti
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.