Jag ska riva ut ett 22 mm spånskivegolv med plastmatta ovanpå. Funderar på att lägga in ett askgolv i 22 mm tjocklek. Underlaget är 80mm styrolit flytande. Någon som vet vem som har ask parkett i 22-23 mm och prisläget på detsamma?
 
Är det över huvud taget möjligt att lägga 22mm lamellgolv ovanpå ett styrolitskikt om man limmar alla fogar. Jag vill ta bort spånskivegolvet därför att det torkat isär i vissa sponter och för att slippa nivåskillnader mot angränsande rum.
 
Ingen som provat ersätta 22mm golvspånskiva med 22-23mm lamellgolv på flytande golv bestående av 80mm styrolit som underlag?
 
Kan du inte lägga någon form av skiva mellan styroliten och askgolvet för att få samma nivå på golvet? Det borde vara enklare att få tag på 14 mm parkettgolv, och dessutom klart billigare. Vet inte om det kan funka, men renoveringsgips är 6 mm, då diffar bara 2 mm, alltså lagom för en stegdämpningsplast.

Jag la precis lite askparkett i källaren, 239 kr för oljad och riktigt fin, köpt på Byggmax av alla ställen. Det finns givetvis många varianter som är exklusivare, men då är priset lite högre.

Bara lite lösa idéer!

/Johan
 
Det finns lamellgolv som är 22mm tjockt för c:a 400 kr/kvm det har jag sett och då skulle jag komma upp i nästan samma nivå som idag med 22mm golvspån + plastmatta. Det jag undrar är om det är någon nackdel att lägga 22mm lamellgolv direkt på ett flytande golv?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.