Jag provgasade lite med en sådan i en butik och tyckte att den lät högt och med ett väldigt jobbigt ljud.
Den är också mycket klumpigare i verkligheten än på bilderna.
Jag hade själv tänkt köpa en sån men jag ändrade mig.
 
skalman1 skrev:
Jag provgasade lite med en sådan i en butik och tyckte att den lät högt och med ett väldigt jobbigt ljud.
Den är också mycket klumpigare i verkligheten än på bilderna.
Jag hade själv tänkt köpa en sån men jag ändrade mig.
Va trist. Samma problem som nya 10,8 voltaren då med ljudet.
 
Ja det är lite tråkigt, det fanns även nya gsr18v där och den lät likadant så dom verkar ju vara så tyvärr.
 
Kan det vara så att dom slagit in på en linje med mera högvarviga motorer+ mer utväxling som ställer till det?

En skruvdragare ska man inte behöva hörselskydd till tycker jag.
 
Redigerat:
Det är möjligt.
Jag hade en kress ett tag och den varvade ganska mycket, men den hade inte det där jobbiga genomträngande ljudet.
 
Offtopic men:

Köpte en ny inspelare på semestern så här är ett smakprov på ljudskillnaden mellan ny och gammal chuck 10,8:a.

http://www.viddler.com/explore/sentenced/videos/32/

Skillnaden är inte riktigt lika stor i verkligheten, men nästan.

Är det någon annan som har/har provat maskinen i rubriken?
 
LLLVäxjö skrev:
Köpte en sån här:

[länk]

Var det den modellen som hade småklen växellåda? Kommer nog ändå köra max 6x120 skruvar , och det håller den nog för.

Nu har den kommit :) Verkar helt ok. Har inte använt den på riktigt än.


gsr18v.jpg





Den är välkommen i familjen ;)

boschd.jpg


Uploaded with ImageShack.us
 
Gillar din mysiga "lilla" familj d^_^b
 
Alfredo skrev:
Gillar din mysiga "lilla" familj d^_^b
Ja nu blir det inga fler om det nu inte skulle dyka upp något alldeles oemotståndligt.

En bild till, LI-2 , GSR 18 (36618) , GSB 18 VE-2LI.


tjockhet.jpg

Uploaded with ImageShack.us
 
Tänkte först "fy vad onödigt med så många" men sen kom jag på att jag har 5 st olika Makita-dragare själv. :blushing:
 
Bezt skrev:
Tänkte först "fy vad onödigt med så många" men sen kom jag på att jag har 5 st olika Makita-dragare själv. :blushing:
Jo det rullar lätt iväg, det är ju roligt att handla. Håller på lite med gitarrer också och där har man ju ett speciellt uttryck för suget : GAS , http://en.wikipedia.org/wiki/User:GreyCat/Gear_Acquisition_Syndrome

Den enda onödiga dragaren på bilden är nya 10,8 voltaren. Den var dock billig och jag behövde ett par nya batterier för jag slarvade bort ficklampan med ett i :(
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.