Hej!

Har fått min uppfart asfalterad och undrar om det finns det några krav/riktlinjer på hur ojämn en asfaltering får vara? Ytan grusjusterade innan så underlaget var jämnt. Heltheten ser ok ut men kan se att på ett ställe blev det lite vågit som stör det estiska i mig. Lägger jag ett rätpass så är det 1cm dalar cirka. Så är detta inom acceptans eller vad gäller?
Antar även att det inte går att åtgära nu i efterhand utan att man lappar och lagar vilket inte kommer att bli snyggare enigt mig.

/Andreas
 
Det hjälper mycket med en bild!
 
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt skrev:
För vägar finns krav. Men en garageuppfart är ju nåt annat.
fast som beställare kan man alltid ställa krav innan man skakar hand.
 
Det finns krav i AMA anläggning. Sen är ju frågan hur arbetet avtalades. Var det bara ”asfalterad infart” så är det ju det du fått.
 
Hej.

Jag beställde en asfalterad uppfart, justering gjorde en underentreprenör. Jobbet beställdes av en av de större firmorna. Helheten ser bra ut och jag är väl petig men får gå vidare i livet =). Däremot nu när det börjat torka upp efter gårddagen regn som kom efter asfaltering ser jag att det är massa grus/sand i asfaltering. Vet att välten stod på grus/sand innan den användes på uppfarten och ser ut som det följt med till uppfarten och tryckts in. Kommer detta försvinna med tiden?

Asfalterad uppfart med synligt grus och sandpartiklar inbäddade i ytan efter regn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.