Jag har en bilplats som jag på grund av asfalteringsarbete i området vill asfaltera. bilplatser har varit där sedan urminnes tiden .dvs innan jag flyttade in och bestod av packad gråsand/ stenmjöl och singeln. Jag fyllde på under åren med grus/singel. På delen där det inte används växer det en del ogräs men på delen där bilen står är det hårdpackad ganska djup i maken. jag tycker att man kanske inte behöva gräva upp hela 30 kv och göra om grunarbete från början - MEN JAG KANSKE HA FEL?! Om det inte växer nu på bilplatsen är det säkert att det inte kommer växa sedan? Kan jag gäva upp översta skiktet och lägga duk och singel? Eller ni som gjort det rekommenderar köra allt från skrach?

Sedan en annan sak är det bättre med slippers eller kantsten om man skall stöta upp bilplatsen vid en nivå skillnad mot grannen?
Skallman tänka på att anlägga plintar om man tänker bygga taket nån gång i framtiden eller går det bra att riva upp asfalten?
Det var mycket men jag hoppas att få hjälp för jag är mycket villrådig och får många olika bud.
 
  • tn.jpg
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.