Stackars Robert Aschberg. Han fick ett manus satt i handen på sig, och så tokigt det blev.

”– När du går ut på nätet idag och tittar, så finns det alldeles för många självutnämnda experter på olika forum, alla vet bäst helt enkelt. ”
Men nu finns fixartv.se! Där minsann får du svaret.

Du kan läsa blogginlägget här: Aschberg: ”Självutnämnda experter på forum”
 
Ah är väl inte aschbergs fel, som sagt han fick ett manus i ena handen och cashen i andra, sen säger han väl vad skit som helst.
 
Många journalister kan knappast anklagas för att besitta någon form av sakkunskap annan än förmågan att uttrycka sig i tal och skrift. De rapar upp sånt någon förmodat kunnig har sagt, gärna med en stor egen portion åsikter och vinklingar. Att därefter ge sig på de forumskribenter som gör samma sak måste väl ändå räknas som att kasta sten i glashus? Eller känner sig Aschberg hotad av att andra "proffstyckare" än han själv kan nå ut till bredare och bredare massor?

"Aschberg chockkränker svenska folket."
"Häng med! -Hur du INTE ska göra."
"Aschbergs hån - Det var inte jag."
"Bauhaus nya strategi: Lura kunderna."

/F
 
Det är väl bara att lägga ner byggahus.se och länka vidare till fixartv.se nu när de kommit med den ultimata informatonskanalen där man kan få reda på allt!
:rolleyes:
 
Det visar väl bara på vikten av nyanserad information från olika källor.
 
O
>Ballofix heter visst "av & påstägnings-bitar"
Strikt sett så heter det "kulventil". Ballofix är bara ett registrerat varumärke för en specifik tillverkare av kulventil.
 
Tja, Aschberg är väl inte känd för att tänka innan han talar, i något sammanhang...
 
Krilleman
Är man ännu striktare så heter det minikulventil! Men det blir inga missförstånd om man benämner det ballofix! (originalet)
 
Hej

Det finns en poäng i det han säger. Man hittar ibland trådar som man bara undrar hur man tänkt när man har svarat. Med tanke på att byggahus.se drivs kommersiellt så kan man ju tolka denna "artikel" med vis distans.

//Calle
 
Svenska språket reder de heller inte ut. Avstängning vet man ju vad det är, men hur i hela friden gör man en påstängning.
Jag kollar hellre på Cafe Bärs hantverkarskola. De vet hur man gör :)
 
När "Fuskbyggarna tar in sin "byggexpert" sedan 40 år är det inte mycket bättre. Först säger Timell vad som är fel, sen kommer den pajasen in o säger samma sak. Ibland verkar han t.o.m. ha fattat fel, vad Timell har sagt till honom att säga. Och det fortgår år efter år. Skrattretande att se.
 
Lordi, det är väl inte så konstigt med påstängning?

Man kan ju vara både påtänd ock avtänd.


(Hoppas jag inte blir avstängd nu :surprised: )
 
Påstängning är ju helt språkvidrigt. Säger du t ex, jag ska stänga på tvn, eller, jag har stängt på vattnet ?
Jag tror inte du blir avstängd, kanske påstängd möjligtvis :)
 
Saklig diskussion, speciellt det där med Ballofix. Som någon påpekar, det är bara ett registrertr märke, och Bauhaus har knappast intresse i att göra reklam för dem. Vem vet, Ballofix finns kanske inte ens i Bauhaus sortiment. Herregud, vad gör de i Tyskland utan Ballofix? Får nog leva utan rinnande vatten.
Inte kallar jag mina gympadojor för Adidas, och däcknissen frågar mig inte om han ska byta 4 st Michelin (originalet [p bilsidan)!
 
påsättning kanske är bättre Lordi.Man sätter på tv:n.
jag har satt på vattnet.
Jag tror inte heller du blir avstängd möjligen påsa..:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.