Fick i uppdrag att ta bort lite damm och smuts som ligger i ett garage som då har asbest tak eternitplattor på taket som man kan se innefrån (det är asså ingen isolering utan man ser plattorna när man tittar upp. Är det något och oroa sig för? Det är en liten skada i en av plattorna som ramlat ner på en hylla det är det ända. Jag är tyvärr en person som oroar mig för väldigt mycket här i livet och det tär på en tyvärr. Finns det någon risk för att dammet är från taket?
 
Så länge du låter bli att såga eller riva i eterniten skulle jag inte bekymra mig.
Om det känns bättre kan du ju ta en ansiktsmask på dig, men det behövs inte.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
F flam7753 skrev:
Fick i uppdrag att ta bort lite damm och smuts som ligger i ett garage som då har asbest tak eternitplattor på taket som man kan se innefrån (det är asså ingen isolering utan man ser plattorna när man tittar upp. Är det något och oroa sig för? Det är en liten skada i en av plattorna som ramlat ner på en hylla det är det ända. Jag är tyvärr en person som oroar mig för väldigt mycket här i livet och det tär på en tyvärr. Finns det någon risk för att dammet är från taket?
Pga asbetstaket skulle jag inte oroat mig så länge du inte skall såga eller borra i det....
Men massa damm och smuts är ju sällan kul att andas in, finns säker en del råttbajs osv i det, så en ansiktsmask är nog bra ändå.
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.