Har två ställen som skulle vara i behov av övervakningskamera utomhus.
Skall gå på batteri.
Finns inte Wifi så det är ju 3G/4G som behövs via SIM-kort.
Sen om det även finns möjlighet till Wifi-anslutning är det bra för på ena stället finns det iaf mobilt bredband som skulle kunna användas stor del av tiden.
Vill helst inte ha en massa påkostade molntjänster som man är tvungen att ha för att få funktion.
Siren i kameran är ett plus.

Finns det något annat att välja på än Arlo 2 Go som är något att ha?

När man själv kommer och går till ställena som övervakas skall man då mötas av sirener och larmnotiser i mobilen eller finns det smarta funktioner för att undvika detta...eller är det bara att slå av och på i appen före besök som gäller de gånger man är där?
 
H hakan_o skrev:
Finns inte Wifi så det är ju 3G/4G som behövs via SIM-kort.
undvik 2G och 3G skall vara nerlagt i slutet av 2024
 
  • Gilla
hakan_o
  • Laddar…
M
Jag har 10-talet kameror, är lite av en nörd på området. Sista kameran köpte jag "bara för att", stimulera intresset lite. Denna https://www.bauhaus.se/overvakningskamera-nedis-smart-life-wifi-outdoor-came
a

Blev faktist överaskad av hur bra den var, både bildmässigt och funktionsmässigt. Riktigt bra bild i förhållande till priset.

Jag har mängder med Nedis-prylar och denna är implementerad i appen på ett mycket bra sätt. I appen ställer man in när/var/hur den ska fungera/agera. Jag tror tom. att appen kan kopplas till google maps så den ställs i hemma-sekretess-mode när man är hemma. tvåvägs-kommunikation så man kan prata med den man ser i appen. Går på batteri, suttit uppe i 6v nu sedan köp och batteriet är nere på 40%.

Den har endast wifi-uppkoppling men detta löser man ju med en gammal mobiltelefon som får agera 4g-hotspot.
 
  • Gilla
  • Haha
hakan_o och 1 till
  • Laddar…
MrJay
En övervakningskamera med LTE, siren och ingen molntjänst? Reolink Go Plus.

Finns även en PTZ variant, batteri håller i ca 1.5 månader och vill du slippa ladda batteri kan du köpa till tillhörande solpanel. Enkel app med push-notifikationer m.m. Äger flera utöver Axis och Unifi. Självklart har du tvåvägskommunikation, AI detektering, IR, SD-kortplats och allt annat.
 
Redigerat:
  • Gilla
hakan_o
  • Laddar…
M
MrJay MrJay skrev:
En övervakningskamera med LTE, siren och ingen molntjänst? Reolink Go Plus.

Finns även en PTZ variant, batteri håller i ca 1.5 månader och vill du slippa ladda batteri kan du köpa till tillhörande solpanel. Enkel app med push-notifikationer m.m. Äger flera utöver Axis och Unifi. Självklart har du tvåvägskommunikation, AI detektering, IR, SD-kortplats och allt annat.
Vad är det för pris på den?
 
MrJay
M Markarbetaren skrev:
Vad är det för pris på den?
https://amzn.eu/d/3oKioEm

I dagsläget ca. 2700kr, LTE kameror är i en helt annan prisklass än Wifi
 
  • Gilla
hakan_o
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Jag har 10-talet kameror, är lite av en nörd på området. Sista kameran köpte jag "bara för att", stimulera intresset lite. Denna [länk]
a

Blev faktist överaskad av hur bra den var, både bildmässigt och funktionsmässigt. Riktigt bra bild i förhållande till priset.

Jag har mängder med Nedis-prylar och denna är implementerad i appen på ett mycket bra sätt. I appen ställer man in när/var/hur den ska fungera/agera. Jag tror tom. att appen kan kopplas till google maps så den ställs i hemma-sekretess-mode när man är hemma. tvåvägs-kommunikation så man kan prata med den man ser i appen. Går på batteri, suttit uppe i 6v nu sedan köp och batteriet är nere på 40%.

Den har endast wifi-uppkoppling men detta löser man ju med en gammal mobiltelefon som får agera 4g-hotspot.
Priset var så klart tilltalande men inte helt avgörande. Ingen idé att köpa något bara på det låga priset om det sen ändå inte är så bra så man får köpa något annat istället. Men om du som har erfarenhet säger den är ok så kan jag ju ta till mig det så klart då jag har noll erfarenhet...
Tipset med mobiltelefonen har inte slagit mig överhuvudtaget...☺️
 
MrJay MrJay skrev:
En övervakningskamera med LTE, siren och ingen molntjänst? Reolink Go Plus.

Finns även en PTZ variant,
Vad står LTE och PTZ för?
 
H hakan_o skrev:
Vad står LTE och PTZ för?
LTE är 4G, dvs en mobiltelefonstandard.
PTZ är funktion på övervakningskameror. Man kan fjärrstyra Pan, Tilt och Zoom.
 
  • Gilla
hakan_o
  • Laddar…
M
H hakan_o skrev:
Priset var så klart tilltalande men inte helt avgörande. Ingen idé att köpa något bara på det låga priset om det sen ändå inte är så bra så man får köpa något annat istället. Men om du som har erfarenhet säger den är ok så kan jag ju ta till mig det så klart då jag har noll erfarenhet...
Tipset med mobiltelefonen har inte slagit mig överhuvudtaget...☺️
Kostnad, pris, syfte, jättesvårt att bedöma andras perspektiv. Köpte min första kamera för drygt 10 år sedan, då kunde man för 2000kr urskilja en människa på 10m. Mina senaste med 1440p läser man en nummerskylt på 15m i mobilen. Dom har inbyggd AI för att skilja ut människor, 180gr rotering och följer en person som rör sig inom kamerans synfält, för 990kr.
Utveckling kontra pris går fort, mina kameror som jag köpte för 2000kr för 5 år sedan med 720p är nästan alla utbytta då tekniken är föråldrad, utomhusklimat tar hårt och idag får man helt annan upplösning för halva pengen.

Vet inte hur det funkar med öppet köp, isf. kan du testa Nedis-kameran och returnera den om den inte håller måttet.
 
  • Gilla
hakan_o
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Mina senaste med 1440p läser man en nummerskylt på 15m i mobilen. Dom har inbyggd AI för att skilja ut människor, 180gr rotering och följer en person som rör sig inom kamerans synfält, för 990kr.
Vad är det för modell?
 
M
H hakan_o skrev:
Vad är det för modell?
Dlink 8635. Men dem går inte på batteri.
 
  • Gilla
hakan_o
  • Laddar…
Kamerorna som omnämns ovan, är det någon SMS-funktion i dom?

Eller skickas det bara notiser via wifi vid oönskade rörelser?

I abonnemanget för wifi-hotspot i mobilen räcker det väl i så fall med mobilt bredband i så fall om det inte skickas SMS.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.