E
Skrivet av: Gäst

Är badrummen i fråga enbart designstudier eller är de tänkta att användas? Fönster inne i duschen, vanlig trägolv utan vare sig fall eller golvbrunn under ett badkar som inte ens har heltäckande stänkskydd. Vissa kommer att vara mycket besvärliga att städa.

Så visst är det kul att titta på snygga badrum. Det tråkiga är bara att de är så långt ifrån verkligheten att de knappt ens duger som inspiration. Det hade varit mer nytta med badrum som fungerade i verkligheten, men ändå var så trevliga som var möjligt.
 
Jag håller med, det hade varit ännu bättre om vi fick inspireras av svenska badrum. Det är dock väldigt svårt/omöjligt att hitta bilder på svenska eller ens nordiska badrum. Förmodligen tycker vi att det känns för privat att lägga ut bilder på just badrummet.

Badrummet med trägolv är naturligtvis från England. Man får se det som ett lyft att de har lagt trä istället för heltäckningsmatta :)

Vi har faktiskt ett fönster vid vårt badkar med dusch, så det tror jag inte är så ovanligt.
 
E
Skrivet av: Gäst

fina badrum; exotiska
 
E
Skrivet av: jessica

dock med även kakel i taket i några badrum vid duschen - intressant och säkerligen bättre än här åtminstone..synd jag ska ha snedtak i vinkel just där..

jag önskade personligen en artikel om badrumssäkerhet enligt säkert vatten där alla detaljer specialvisas det är det ont om i t o m böcker i ämnet badrum - endast flashiga bilder och planlösningar när de största skadorna i hus sker i badrum - goddag yxskaft säger jag då som person
 
E
Skrivet av: kajott

Inte så svårt att kolla svenska badrum, titta på hemnet eller liknande.
 
E
Skrivet av: Peter

Jag säger bara "Våtzon 1". Glöm fönster i duschen och vid badkaret. Efter att ha haft närkontakt med en arkitekt under en tid så blir jag helt paranoid. Det kan väl för sjutton inte bara vara "form" som gäller. Kosten är ju att balansera "form" med "funktion". Det är ju det man vill betala för...
 
E
Skrivet av: Jonas

Jag har själv ett fönster mitt i duschen i min funkislägenhet. Till råga på allt ett träfönster som inte ser allt för fräscht ut nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.