Verkar finnas en hel del nya , iallafall för mig , märken på tex inbyggnads häll , ugnar mm. Bland annat Ariston och Ecotronic.

Finns det någon som har provat dessa märken?Eller har åsikter om kvaliten.

Troligtvis så ligger det en del i att man får vad man betalar för :-/


 
Tyvärr kanske inte riktigt svar på frågan, men vi har köpt Ariston inbyggnadsugn med roterande grill och pyrolys samt Ariston induktionshäll. Köpte allt på mellandagsrea hos Power för strax under 11000:-. Vi har inte hunnit prova ännu, men priset kändes så lågt så att det var värt att chansa.
 
Själv skulle jag aldrig välja ett för mig okänt märke på en maskin med mycket rörliga delar, men en häll eller ugn är mest electronik och där är skilnaden inte så stor. Framtiden lär väl visa om jag gjorde en tabbe :-/
 
Ariston är en del av den Italienska Indesit koncernen, där det ingår märken Indesit, Ariston, Hotpoint och Scholtes.
 
Trivia skrev:
Tyvärr kanske inte riktigt svar på frågan, men vi har köpt Ariston inbyggnadsugn med roterande grill och pyrolys samt Ariston induktionshäll. Köpte allt på mellandagsrea hos Power för strax under 11000:-. Vi har inte hunnit prova ännu, men priset kändes så lågt så att det var värt att chansa.

Ja det skiljer ju en hel del i pris. Så nog blir man sugen på att chansa.Men så vill man ju att det ska hålla ett tag också.
Känner att jag verkligen är velig i denna fråga :-/.

Så om det finns någon här på forumet som har erfarenhet av detta märke.Både positivt och negativt.Så vore jag tacksam för ett utlåtande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.