Nån som har erfarenhet från detta hus? Ja, jag har sökt, men hittat nada. Är inte ute efter priset, för det har jag, utan andra erfarenheter. Fördelar/nackdelar med ett kvadratiskt hus?

/Pillan
 
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med synpunkter.

Däremot skulle jag vilja fråga dig hur mycket priset ligger på.
 
Hej

Jag vet inte var du bor men Myresjöhus har byggt ett Aria som visningshus i Örebro som beräknas öppna i februari.

/Fredrik
 
Nu ska vi se så jag kommer ihåg exakt rätt... De har ju tre olika varianter på planlösning, för planlösning 1 var priset 1395´ och då tillkommer ca 30´ om man vill ha sprisen i ön med frihängande kåpa och allt vad det innebär. För planlösning 3 är priset 1380´. Priserna är för oinredd öv, utan trappa, annars totalentr. Tillkommer gör ev spröjs, c-dammsugare och lite gaveldekorationer för den som vill ha sånt.

/Pillan
 
Hmmm... kanske ska tillägga att detta är Värmländska priser, och tack Fredrik, jag såg att de är på G med ett visningshus i Örebro, vilket är nära för oss. Men det är långt till februari...

/P
 
Tack så mycket! :)

Lycka till! Det verkar onekligen vara ett toppen hus!
 
Hej!
Har också planer på Aria.
Utöver det du har skrivit undrar jag över vad som ingår i standrarpriset. Är standarden hög på kök, vitvaror, golv, dörrar också vidare?
 
Bra fråga, prinsessan, har än så länge bara leveransdeklarationen och där står inget om vilka leverantörer de använder sig av. Av det jag vet så är standarden bra tycker jag, 230 mm isolering i väggar, 400 lösull på öv, 250 cm i takhöjd, däremot bara "vanlig" spis med häll som standard, inte inbyggnads.

Återkommer när jag tagit reda på detta.

/Pillan
 
Hej

Standarden var ok men inte jättehög när vi beställde vårt Kärnvillan. Vi var tvugna att uppgradera till separat inbyggnadsugn och häll och torktumlare då enbart torksskåp var standard. Golven ok med parkett i alla rum utom badrum och tvättstuga där det ingår klinke. Vill du ha klinker i exv kök kostar det lite extra.

Dörrar är av enklare typ och vi valde att uppgradera dessa till stabilare och snyggare. Fast smaken är ju olika. Dessutom valde vi att isolera innerväggarna till sovrummen och mellan våningarna.

Inga jättepengar i samanhanget. Ett tips är att se till att begära offert där all uppgradering du är intresserad av ingår.

/Fredrik
 
Fredrik: Eftersom Myresjö har en tomt jag är intresserad (men de har inte svarat :( ) av så blir jag lite nyfiken på Kärnvillans pris (jag bad säljkontoret om en offert på Mästarevillan som liknar Kärnvillan mycket).
Kunde du göra saker själv eller levereras deras hus nyckelfärdiga?
 
Fredrik: Eftersom Myresjö har en tomt jag är intresserad (men de har inte svarat ) av så blir jag lite nyfiken på Kärnvillans pris (jag bad säljkontoret om en offert på Mästarevillan som liknar Kärnvillan mycket).
Kunde du göra saker själv eller levereras deras hus nyckelfärdiga?

Hej

Du kan välja själv vilken nivå på entreprenaden du vill ha. Vi har valt en totalentreprenad där Myresjö gör det allra mesta. Vi kommer att måla huset på utsidan. Men det avgör man som sagt själv.

mvh/Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.