Finns det några Ariabyggare här? Hurdana planlösningar har ni valt? [smiley=huh.gif] Vi vill ha Sjögårdens planlösning, fast kök och vardagsrum byter plats.
Kulla-Gulla
 
Hej,
vi bygger Aria med inredd vind (kallas numera Sjögården). Här är vår planlösning (ungefär, bilden visar inte sista versionen):
 
  • plan1_002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
och här är övervåningen
 
  • plan2_002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för husfirma? Det ser jättetrevligt ut!

Har ni fått någon ungefärlig kostnad?

//Cissi
 
Det är huset Aria från Myresjöhus. När vi beställde i våras fanns det bara med oinredd vind, men vi har besällt även med inredd vind. Nu heter huset Sjögården när det har inredd vind.

Vi har ritat nedervåningen själva, delvis utifrån olika planlösningar som de hade på visningshus etc. Även övervåningen är lite justerad.
Jag tror att huset kostade 1.7 milj utan inredd övervåning i våras. Övervåningen kostade ca 300 000 extra. Vi betalar sammanlagt ca 2.3 milj för huset, inkl de tillval vi har gjort.

 
Hej!
Jag fick följande siffror för Aria utan inredd övervåning från en försäljare i Halmstad: 1 770 000 kr nyckelfärdigt i katalogstandard. Då gällde det den dyraste planlösningen med köksö (som i sig kostar ca. 35 000 kr), golvvärme, ingen trappa, isoleringen i mellanbjälklaget, vattnet dragit upp i stommen, och lockpanelfasad. (Om man vill ha funkispanel kostar det ca. 25-30 000 kr extra, liggande funkispanel ca hälften av detta.) Projekteringen kostar 225 000 extra hos oss. Det ingår schackt, grund, grovplanering 3 m runt husgrund, montering, övriga byggnadsarbeten, VVS-installation, el-installation, grundmålning, golvbeläggning, kakel/klinker. Det tillkommer byggström under byggtiden...
Jag kan dock inte uttala mig om det här är ett bra pris eller inte... Så ingen reklam här inte, för jag tror inte att jag kommer att köpa Aria ;)
/Kristina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.