Tjena.

Har precis börjat jobba som elektriker, gör min lärlingstid nu. Undrar lite om ni har tips på sköna arbetsskor som är mjuka? Vill ju inte ha några hårda betongklumpar, jag jobbar mycket på stege och utomhus på vintern så jag behöver några mjuka skor med spiktramp.

Vet ni några schyssta och någon bra butik i Stockholm som säljer till privatpersoner?
 
Nu är jag ju varken snickare eller elektriker, men varje kväll och varje helg så travar jag runt i Arbeskos Byggsko, dom är jättesköna!
 
Ejendals (Jalas, Graninge, Cofra) har ett stort utbud med bra skor. Vilka som schyssta för dig kan ju bara du avgöra. Men inte ska väl du stå för skor? Det ska väl firman göra?
 
Jo, såklart de gör det :) Men jag tänkte bara så man vet på ett ungefär vilka man ska ha, jag är en sån som vill in snabbt och ut snabbt ur affärer.
 
Lägg ner lite extra tid på skor. Dem kostar ändå en del och du kommer gå runt i dem en hel del;)
 
Jag har kört med GriSport tre omgångar, skönaste skorna på länge enligt mina fötter! Kompositspiktrampskydd (oj vad långt det blev) = lättare sko. Tror det är graningeskor egentligen? Finns låga och halvhöga.

Skorna funkar bra på stege och ställning
 
Men står inte arbetsgivaren för skyddskläder?
 
Jag köpte själv Jalas alldeles nyligen. Någon Green Line som är metallfria. Komposithätta samt kompositspiktramp, mjuka och satans lätta jämfört med mina gamla! ESD-godkända är de med. Kostade 1531:- inkl. moms på Swedol. Allt ur privat skattad ficka :(
 
Mina fötter är mest nöjda med sievi's modeller... men i slutändan tror jag att det är väldigt individuellt.
 
Vi har Sievi´s på jobbet och jag är nästan beredd att slanta upp ur egen ficka för att slippa dessa.
Går mycket på betonggolv.
Tidigare leverantörer har varit Jalas och Arbesko.

Måtte dom byta tillbaka, skrivs mellan 5 och 10st tillbud på arbetsskorna företaget tillhandahåller i veckan.

Har sett att det finns en modell av jobbskor som är snarlika Ecco´s Receptor som är grymt sköna och luftiga, dom skulle vara intressanta att prova. :)
 
Redigerat:
Som sagt :)
 
Det går inte att säga vilket märke som är bäst. Vill man ha riktigt skall man ta sig till en yrkesbutik såsom en som vi har här i Gbg, en butik som har kunnig personal, hjälpmedel för att mäta fötter samt möjlighet att gjuta inlägg mm.

Sen är det så att arbetsgivaren skall tillhandahålla erfordliga skydd. Får man jobb som exempelvis kräver att man har spiktrampskydd typ byggen så skall detta inte betalas ur egen ficka.
Vet inte hur många fajter man har haft genom åren med snåla chefer. Att man bara har fått köpa skor för 5-600 kr osv. Men konstigt nog försvinner dessa när man vägrar göra jobben pga risk för hälsan :D
 
Redigerat:
frohike skrev:
Det går inte att säga vilket märke som är bäst. Vill man ha riktigt skall man ta sig till en yrkesbutik såsom en som vi har här i Gbg, en butik som har kunnig personal, hjälpmedel för att mäta fötter samt möjlighet att gjuta inlägg mm.

Sen är det så att arbetsgivaren skall tillhandahålla erfordliga skydd. Får man jobb som exempelvis kräver att man har spiktrampskydd typ byggen så skall detta inte betalas ur egen ficka.
Vet inte hur många fajter man har haft genom åren med snåla chefer. Att man bara har fått köpa skor för 5-600 kr osv. Men konstigt nog försvinner dessa när man vägrar göra jobben pga risk för hälsan :D

Precis. Står i avtalet att arbetsgivaren ska tillhandahålla erforderliga skyddskläder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.