Har ett sånt här på diskmaskinen. Hur lossar man…?
Toalettens vattenanslutning med flexibel slang och kopplingsenhet under handfat. Vitt, svart, metallfärger synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tänker att jag ska tejpa ned den gula spärren och sen rörtång....? Om jag försöker skruva på den så "knakar" det i plasten...
 
Varför ska du öppna den?
 
useless useless skrev:
Varför ska du öppna den?
jag behöver lossa slangen med tillvattnet. Men det kanske inte behöver lossas där?
 
J jonaserik skrev:
Kn det här hjälpa [länk]
sök på Aqualock så kommer mer upp att se på
bilden som fanns försvann och dyker inte upp med länken igen? Blue horisontal tap har jag ingen?
 
"Blue horisontal tap" är en avstängningsventil före aquastoppen i exemplet. Jag antar att du har stängt av vattnet innan du börjar skruva?
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
useless useless skrev:
"Blue horisontal tap" är en avstängningsventil före aquastoppen i exemplet. Jag antar att du har stängt av vattnet innan du börjar skruva?
Tack, absolut!
 
S sepani skrev:
Tack, absolut!
Så det är bara att skruva? samt hålla ned spärren? Den sitter ganska hårt verkar det.....
 
Ska skruven lossas? Rörkoppling med gula och vita delar, svart termoplastiskt hölje, delvis i skugga mot en ljus bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Håll fast hårt i den nedre svarta delen. Tryck ned den gula ploppen med tumme. Och med andra handen skruvar du den övre svarta.
 
  • Gilla
Milan72 och 2 till
  • Laddar…
Kolla i allra första början på videon så förstår du att genom att trycka ner den gula fläppen så frigörs spärren så att den svarta halvan med skruven kan rotera även motsols.
 
  • Gilla
Milan72 och 1 till
  • Laddar…
Jag fattar inte heller vad du vill åstadkomma, är du ute efter att koppla loss vattnet till diskmaskinen är det enklast att lossa hela den svarta klumpen från den grå nippeln.
 
  • Gilla
sepani och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag fattar inte heller vad du vill åstadkomma, är du ute efter att koppla loss vattnet till diskmaskinen är det enklast att lossa hela den svarta klumpen från den grå nippeln.
Exakt. Jag vill koppla loss vattnet eftersom avloppsslangen måste bytas och jag kommer annars inte åt att byta den. Menar du att om jag skruvar losshela klumpen kan jag strunta i "spärren" och lossa den gråa med skiftnyckeln? Den gråa delen skruvas då av och Aquastop delen förblir intakt?
 
S sepani skrev:
Exakt. Jag vill koppla loss vattnet eftersom avloppsslangen måste bytas och jag kommer annars inte åt att byta den. Menar du att om jag skruvar losshela klumpen kan jag strunta i "spärren" och lossa den gråa med skiftnyckeln? Den gråa delen skruvas då av och Aquastop delen förblir intakt?
Du behöver inte ta isär den.... Du skruvar bara bort den... Övre delen snurrar, undre håller du fast...
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.