Hej,

Jag har två stycken Plejd CTR-01 som används till en cirkulationspump och en elpatron på en badtunna som jag inte lyckas få in i Home Assistant och vill därför byta ut dem mot Aqaras relä (de får att få i HA). Någon vet som vilken relä Aqara har som gör samma jobb? Aqara har T1 och T2. Antar att det ska vara med nolla i vilket fall. Vad är skillnaden mellan T1 och T2 relä från Aqara?
 
P paralun skrev:
Här kan du se modellerna och T2 är ett dubbelrelä.
T1, enkelrelä med eller utan nolla.
[länk]
Har smart pluggar från Aqara som funkar utmärkt.
Tack! Vad är skillnaden mellan enkel och dubbelrelä vet du?

Och Pleids CTR-01, är det enkel eller dubbelrelä? för det är de som ska ersättas
 
Arvida Arvida skrev:
Tack! Vad är skillnaden mellan enkel och dubbelrelä vet du?

Och Pleids CTR-01, är det enkel eller dubbelrelä? för det är de som ska ersättas
Jo men det är ju bara att jämföra
https://www.plejd.com/sv-se/produkter/CTR-01

I Aqaralänken då via "Learn more", sen ligger tex specs under en separat "flik".
Nu tog jag den länken så att man ser alla Aqara's produkter, svenska återförsäljare förefaller inte ha alla.
 
  • Gilla
Arvida
  • Laddar…
Arvida Arvida skrev:
Tack! Vad är skillnaden mellan enkel och dubbelrelä vet du?

Och Pleids CTR-01, är det enkel eller dubbelrelä? för det är de som ska ersättas
Ett enkelrelä innehåller ett relä, ett dubbelrelä innehåller dubbla reläer. Exakt vad du behöver beror på hur stor effekt din elpatron drar.

Har du redan ett zigbee-nät med controller eller hur tänker du styra aqara-puckarna?
 
  • Gilla
Arvida
  • Laddar…
Arvida Arvida skrev:
Tack! Vad är skillnaden mellan enkel och dubbelrelä vet du?
Ett enkekrelä kan styra en sak. Ett dubbelrelä kan styra två saker oberoende av varandra.

Sen måste du som sagt var välja ett relä som klarar av att styra den aktuella effekten.
 
  • Gilla
Arvida
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Ett enkelrelä innehåller ett relä, ett dubbelrelä innehåller dubbla reläer. Exakt vad du behöver beror på hur stor effekt din elpatron drar.

Har du redan ett zigbee-nät med controller eller hur tänker du styra aqara-puckarna?
Tack! Ja, jag har redan en aqara hub som jag tänkte använda.

Ena plejd controller använda till elptron på 2kw och den andra till en cirkulationspump på 700w.

Räcker att jag köper 2st. T1 eller behöver jag T2 från Aqara?
 

Bästa svaret

T2 (och T1) tål max 10A, så du kan inte styra båda sakerna med en sån. Så köp två T1'or istället.
 
  • Gilla
Arvida
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.