Har haft apple tv i några år och när jag streamade ifrån dreamfilm nu så kommer inte undertexten fast den är tillslagen. Texten fungerar på min ipad men den kommer inte med i streamingen?

Håller jag inne knappen på apple tv kontrollen så kommer det ju fram en lista och den är på auto men ingen text kommer.
Dock så fungerar det med texten när man trycker skärmdubblering men det ska ju fungera när man bara trycker apple tv på iPaden för att skärmdubblerar man så fylls inte hela min tv av bilden och det går häller inte styra filmen ifrån apple kontrollen så hade varit bra om det fungerat med texten utan att behöva skärmdubblera för har alltid fungerat innan.
 
Har samma problem, testa på The wire så funkar undertexten i första avsnittet, det med svensk flagga på, övriga stöds inte. Min lösning blir att spegla bilden, inte airplay. Tyvärr kan den inte speglas i fullscreen.
 
de funkar inte på dreamfilm längre. De står även i deras forum.
 
Redigerat av moderator:
J
Toddep skrev:
Har haft apple tv i några år och när jag streamade ifrån dreamfilm nu så kommer inte undertexten fast den är tillslagen. Texten fungerar på min ipad men den kommer inte med i streamingen?

Håller jag inne knappen på apple tv kontrollen så kommer det ju fram en lista och den är på auto men ingen text kommer.
Dock så fungerar det med texten när man trycker skärmdubblering men det ska ju fungera när man bara trycker apple tv på iPaden för att skärmdubblerar man så fylls inte hela min tv av bilden och det går häller inte styra filmen ifrån apple kontrollen så hade varit bra om det fungerat med texten utan att behöva skärmdubblera för har alltid fungerat innan.
Två saker. När en fultjänst slutar fungera, så är det normalt hyfs att inte klaga offentligt, utan lösa problemet själv. Annars gör man bort sig.
Det andra är att man inte kommer med ett påstående som avslutas med ett frågetecken. Försöker lära mina barn detta. Utan framgång tyvärr.
 
  • Gilla
Johan Gunverth och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.