Nu har jag 30-40 kilo eldningspellet liggandes till ingen nytta. Finns det andra användningsområden än förbränning jag kan använda dem till? (jag har inte hästar eller andra husdjur)
 
K Kalmarkille skrev:
Nu har jag 30-40 kilo eldningspellet liggandes till ingen nytta. Finns det andra användningsområden än förbränning jag kan använda dem till? (jag har inte hästar eller andra husdjur)
Kompostströ
Isolering om vindsbjälklaget har sågspånsisolering
 
F fribygg skrev:
Kompostströ
Isolering om vindsbjälklaget har sågspånsisolering
- Tack, på vilket sätt fungerar eldningspellets i komposten?

Fler förslag från forumexpertisen?
 
Strö bara ut ett par nävar åt gången - i komposten blir det så småningom jord.

Jag har en gammal säck som blivit fuktskadad och som jag avyttrar på samma sätt. Det tar ett par år!
 
yonna yonna skrev:
Strö bara ut ett par nävar åt gången - i komposten blir det så småningom jord.

Jag har en gammal säck som blivit fuktskadad och som jag avyttrar på samma sätt. Det tar ett par år!
yonna yonna skrev:
Strö bara ut ett par nävar åt gången - i komposten blir det så småningom jord.

Jag har en gammal säck som blivit fuktskadad och som jag avyttrar på samma sätt. Det tar ett par år!
- Ett par nävar o ett par år?
Jag har, som sagt, närmare 40 kilo..som jag vill använda till något vettigt idag om möjligt : ))

Det står i vägen i garaget nämligen.
 
Lägg ut billigt på en annonssida så får du säkert hjälp att bli av med det, och får in några kronor dessutom.
 
BigR
Jag eldade 20kg överblivna pellets med vanlig ved i kaminen. Skopa för skopa. Men om du inte har kamin föreslår jag att du slänger eller ger bort dom eftersom värdet på ca en hundring inte gör någon ansträngning lönt.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Ge dem till en granne som har katt - perfekt strö i lådan!
 
Dheri Dheri skrev:
Lägg ut billigt på en annonssida så får du säkert hjälp att bli av med det, och får in några kronor dessutom.
- Ja förmodligen, om det inte varit i lösvikt i en stor plasttunna.
 
Köp en Uuni!
 
K Kalmarkille skrev:
- Ja förmodligen, om det inte varit i lösvikt i en stor plasttunna.
Det borde väl inte vara så svårt att flytta över i plastsäckar om du vill ha kvar tunnan.
 
Vad är problemet att hälla ut motsvarande ett par tre säckar pellets i komposten? Tar väl ungefär lika lång tid som att skriva det här inlägget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.