Hej
Efter 30timmars slipning av trappan så skall den nu lutas.  ;D
Steg ett pensla på men efter 2 timmar (vått i vått) så skall en ytterligare strykning på. Men är inte lut starktr frätande, då kan man ju inte gå i trappan för att luta igen eller?

Är lutet frätande efter det har torkat?

 
Kopierat ur produktbladet

"Applicera produkten i ett jämnt skikt i träets längdriktning med en nylonborste. På golv utförs normalt två strykningar med torkning mellan strykningarna (ca 2 timmar). ANVÄND SKYDDSHANDSKAR OCH SKYDDSGLASÖGON UNDER ARBETET."

Så vitt jag kan se ska du gå på händerna :-/

http://www.casco.se/forside_ani.asp under
Golvlack, olja och verktyg

Prova med dubbla fryspåsar på fötterna om du inte råkar ha några sådana där blå "plasttossor" som finns på några ställen :)

Efter slipning och dammsugning ska det tydligen vara ofarligt :surprised:

 
Casco måste nog samköra sina broshyrer det står olika överallt gällande torktider mm. :(

Ja ja nu har det torkat till lite och det verkar inte vara så frätande tror jag :-/

Skall använa ett par sturmpor som får ligga vid trappan. skall slipa rent imorgon och lacka, får undvika att springa i trappan ikväll.
 
Så himla farligt är det inte vid kortvarig exponeriing. Smörj in de kroppssdelar som kan tänkas utsättas med någon hudkräm innan du ger i kast med lutet. Skyddsglasögon är ett måste.

...dessutom blir fötterna väldigt rena efter en lutbehandling.;)
 
nja det var ingen större fara när det hade torkat.
Dock så var det gasmask på när jag slipade efter lutningen.

nu stinker det lack ;D
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.