Ska flytspackla ett golv med golvspån för att få det i rätt nivå innan det läggs 14mm klickparkett ovanpå. Detta skulle gjorts i vintras men blev inte av.

Nu är det inte bättre än att flytspacklet jag köpte för detta passerat bäst-före-datum och frågan är om det fortfarande är en bra idé att använda. Det verkar brinna som det ska när jag gjort ett prov men kan det bli andra problem?

Hittade lite gamla trådar men de handlade om badrum och tätskikt och där hade jag inte chansat men nu är det ju ett ”sketet” trägolv :D.
 
Det är nog närmare 6 månader misstänker jag (har inte säckarna intill mig på kontoret :) ).

Hittade de där två trådarna också och kommer behöva köpa mer för att det ska räcka så en tanke var att blanda ut, men det vore mindre kul om det slutar med att man får göra om alltihop och därmed vaska även nytt spackel.
 
T
Finns en risk att det inte kommer att torka. Så var inte dumsnål och blanda ut utan köp nya säckar!
 
Ja, det är nog isåfall bättre att testa först och om det torkar inom rimlig tid så använder man säckarna så långt de räcker och kör nya därefter utan att blanda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.