Hej, vi ska bygga ut trallen och läser tacksmamt tidigare trådar här om allt möjligt matnyttigt.

Fick en tanke om att använda befintlig trall (ligger i marknivå) till utbyggnaden, den ska byggas ut max 1,5m och då tänkte jag lägga en längsgående 45x145 som sedan reglarna i förlängning vilar på. Reglarna hade jag tänkt mig 45x95. Men nu undrar jag om jag kan använda de gamla 28x120 (i gott skick då de är under balkong) och sätta ihop dem två och två... kan det jämföras i hållfasthet? Det blir ju 56 i bredd och 120 i djup. Tänker att dra ankarskruv eller vanlig trallskruv igenom för att hålla ihop dem.

OK eller vansinne? Tänker att återanvända är bra... om det går.

De är inte ett alternativ att låta sitta kvar då vi vill få till ett fint helhetsintryck och inte blanda nytt och gammalt!

/Fredrik
 
Det blir bra men.... tänk på att vattnet kan tränga mellan brädorna och får svårt att torka. Om du kan lägga en remsa tjärpapp eller åldersbeständig tejp då blir det kanonbra.
 
J J Vos skrev:
Det blir bra men.... tänk på att vattnet kan tränga mellan brädorna och får svårt att torka. Om du kan lägga en remsa tjärpapp eller åldersbeständig tejp då blir det kanonbra.
Tack och bra tips där med vattnet! Det hade jag inte tänkte på, det blir ju en perfekt skåra för vatten att lägga sig i... tackar!
 
  • Gilla
J Vos
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.