Vi har en rejäl hög 2-5 makadam över. Den användes till plattsättning framför huset och kantstenen som sattes runt hela vår uppfart. Markentreprenören fyllde upp med 2-5 mot kantstenen en bit men inte till exakt sluthöjd på uppfarten.

Vi ska bredda uppfarten ordentligt och asfaltera nästa år.
Just nu består uppfarten till 2/3-delar av grus i en nivå och resterande tredjedel mot kantstenen är mycket lägre.

Kan jag fylla upp den lägre tredjedelen med 2-5 hela vägen mot kantstenen och sedan lägga på lite 0-16 för att få det lite snyggare och mer praktiskt?
Eller är gör jag mig själv en otjänst? Grundarbetet på uppfarten måste göras om då det inte var rätt höjd när vi köpte huset.

Tacksam för input :)
 
  • Hög av makadam och grus på uppfart, kantsten synlig till höger. Området är ojämt, med nivåskillnad mellan grus och kantsten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är väl bara att slänga ut det om ni ändå skall göra om det igen. Jag hade blandat upp det med 0/18 och krattat ut det istället för att lägga dom oilka fraktionerna sparat
 
Jag hade börjat med materialet som grövst fraktion och med 0:a i sig. 0:an sjunker ändå och den grävsta bär bättre. Sedan 2-5 på toppen för att snygga till.
Borde ju vara enkel sak att gräva bort senare om så behövs.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.