Hej!

Det är så med min villaförsäkring så ingick 1 år gratis trygghetsförsäkring men nu har ju ett år gått strax och en faktura damp ner i brevlådan på 1200kr.

Då är frågan..

Asså att dom betalar självrisken är inget jag direkt värdesätter.. blir det en omfattande skada som täcks av försäkringen så tycker jag inte självrisken är några problem att betala.

Så det enda jag ser som anledning till att ha trygghetsförsäkringen är försäkringen mot äkta hussvamp..

Men frågan är behöver jag den?

Bor i ett 1,5 plans hus från 1976 med platta på mark med flytande golv.. Tycker ni jag ska behålla försäkringen?
 
Fick samma erbjudande men upplevde erbjudandet som rena lurendrejeriet. Jag resonerade precis som du gör i ditt inlägg och eftersom hussvampsdelen redan ingår i min försäkring hos LF så var det ju ingen vits överhuvudtaget. Sen var ju erbjudandet nästan lika dyrt som hela min ordinare försäkring.

Kolla för du har nog redan hussvampsförsäkring i din ordinarie försäkring.

Själv blev jag mest förbannad för att man skickar ut något sådant.
 
oceanis skrev:
Fick samma erbjudande men upplevde erbjudandet som rena lurendrejeriet. Jag resonerade precis som du gör i ditt inlägg och eftersom hussvampsdelen redan ingår i min försäkring hos LF så var det ju ingen vits överhuvudtaget. Sen var ju erbjudandet nästan lika dyrt som hela min ordinare försäkring.

Kolla för du har nog redan hussvampsförsäkring i din ordinarie försäkring.

Själv blev jag mest förbannad för att man skickar ut något sådant.
Jag kollade nu med mitt försäkringsbolag (Dina försäkringar) och från och med 1/12 2012 så har även dom skydd mot hussvamp :)

Så jag ringde anticimex och sade upp försäkringen.. Menar att dom löser självrisken känns inte värt för 1200kr/år :)
 
Iofs, den där självriskelimineringen gäller väl alla möjliga "anticimex ärenden", dvs även om du vill få bort ett irriterande getingbo på sommaren, eller får med dig nya små husdjur från semestern?

Inte för att jag tycker det är värt 1200 om året ändå.
 
Hmm, jag fick okcå detta erbjudande och om jag inte minns fel så skulle vi betala runt 850 kr. Tycker att det var bättre än 1200 i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.