Hej jag behöver lite hjälp vi har köpt huset för ett år sen och vi har Stort Villa försäkring hos Folksam.Nu håller dom på med att Anticimex vill komma och besikta huset för svamp och smådjur. Efter allt jag läst i träder vad folk skriver om dom blir jag lite tveksam ska man släppa dom in och ta det besiktningen eller ska man säga Nej tack.

Ringde Folksam och pratade lite med dom men dom va helt på att man måste ha detta för om det händer nånting med hussvamp eller smådjur kommer dom ej täcka med försäkring, sen säger han du behöver ej om du vill ej..??

tacksam om ni skriver lite egna åsikter.

Lea
 
T
Satt i precis samma sits som dig, dock nybyggt hus. Men Folksam krävde att Anticimex skulle få besikta huset för att försäkringen skulle gälla fullt ut.

Jag ville egentligen inte ens släppa in dom där klåparna i mitt hus, men var så illa tvungen då Folksam krävde det för att få 100% skydd.

Dock var Anticimex tvungna att komma tillbaka 2 gånger för ombesiktning pga deras totala inkompetens, men det var deras problem.

Så jag skulle inte motsatt mig besiktningen om jag vore dig.
 
I detta fall spelar det ingen roll om det är Anticimex. Det är gratis och bra att ni får en genomgång av husets brister. Om dom börjar prata om dyra avfuktare i grunden så håll för öronen och hoppa upp och ner och sjung Hönan Agda av Cornelis Wreswiik
 
  • Haha
  • Gilla
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
Vad menar du är problem med det? Inget konstigt att försäkringsbolaget vill ha lite status på objektet som försäkras, att Anticimex skulle försöka sälja på dig något i samma veva tror jag inte ett ögonblick på.
 
K Kurtivan skrev:
t Anticimex skulle försöka sälja på dig något i samma veva tror jag inte ett ögonblick på.
Jodå, det kan du räkna med att de gör. Är inte säker på att det var Anticimex som var här och gjorde besiktningen när vi bytte försäkring, men nog fasen försökte man sälja lite brandsläckare och annat jox.

Själva besiktningen var det dock inget fel på, jag fick ett protokoll som var helt rimligt och korrekt och sedan var det inte mer med det.

För de flesta människor som har svensson-koll på sitt hus tror jag det är en bra lista med saker att hålla ett öga på över tid.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Jodå, det kan du räkna med att de gör. Är inte säker på att det var Anticimex som var här och gjorde besiktningen när vi bytte försäkring, men nog fasen försökte man sälja lite brandsläckare och annat jox.

Själva besiktningen var det dock inget fel på, jag fick ett protokoll som var helt rimligt och korrekt och sedan var det inte mer med det.

För de flesta människor som har svensson-koll på sitt hus tror jag det är en bra lista med saker att hålla ett öga på över tid.
Jag kan iofs bara utgå från min egen erfarenhet och det var ingen försäljning alls utan bara en syn och precis som du säger fick man ett protokoll över den.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.