Hej,

Skulle gärna vilja ha tips på hur jag på ett så säkert, och snyggt, sätt som möjligt drar en ny antennkabel genom ytterväggen? Rummet där TVn står är direkt innanför ytterväggen.

I mitt förra huset drog jag kabeln mellan fönster och reglar, tätade och sedan skyddade foder på utsidan och fodren på insidan dolde kabeln snyggt. Detta alternativ har jag tyvärr inte nu.

Hur jag än vänder och vrider så kommer jag göra hål i diffusionsplasten :S

MVH,
Tobbe
 
jo men ett litet hål dödar inget hus.

det tätaste jag kan komma på är att du med tex 4 mm borr genom hela väggen och sen går du från utsidan och borrar upp genom yttervägen till kanske 6 mm (beror på vad din kabel behöver. från insidan får du ta det mjukt och försiktigt med borren och tex handborra/karva så att du inte går igenom plasten. Sen med hjälp av dragsnöre så drar du igenom kabeln. Då blir det tätast.

Alternativet är att man drar tex ett 10 mm hål och sätter i ett rör. Sen drar man kabeln i röret och tätar runt kabeln med mineralull eller liknande. (verkar vara så bland annat fiberdragare gör).

I båda fallen ska du borra lite snett nedåt/utåt så att ev väta som följer kabeln på utsidan blir kvar där
 
Tackar för tipsen. Låter som att det första alternativet är det enklaste och det jag kör på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.