Skall vid nybygge ha antenn för boxer men tycker det känns gammalmodigt/onödigt att dra koaxialkabel i huset. Vet att det finns speciallösningar (Lexcom) men finns det ingen lösning för att fördela ut antennen via cat6?
 
Sök i forumet, det ställdes en liknande fråga för några veckor sedan om jag minns rätt
 
Gjorde ett antal olika sökningar innan frågan men hittade inget intressant. Har nu ögnat igenom rubriker två månader tillbaka men hittar inte tråden. Det jag hittade var denna http://www.byggahus.se/forum/teknik/196786-catline.html som verkar intressant men dåligt med svar. Var det den du menade eller var det någon annan tråd?
 
Kör med koaxialkabel till antenn och datakabel till nätverket. Visst fungerar det med Cat6-kabel men det behövs dyr utrustning i form av omvandlare i båda ändarna och tar tid att installera.
 
Jag tycker det känns gammalmodigt att distribuera antennsignal i hela huset:)

Jag kör MythTV så vår antennkabel går till vår Backend som står i källaren (med två dual tuner TV-kort), sen går allt annat via nätverket.

En antennsignal tar ju upp en ganska stor bandbredd även när man inte tittar. Med en HTPC-lösning som MythTV så utnyttjas bara den bandbredd man behöver i nätverket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.