Hej!

Jag undrar om någon har råkat ut för det här?

Jag har TV-antennen på vinden och tycker det fungerar ganska bra.
Skälet till att jag har den där är att jag ville ha en enkel och lättunderhållen installation som inte kräver lång stege och utomhusklättring så fort det är nåt. Närmaste sändare är ca 25-30 km bort.
Nu har jag råkat ut för något konstigt:
Bra signalstyrka och jättebra signalkvalité på till exempel SVT2HD. Håller sig stadigt tio, tjugo, trettio minuter kanske. Sen försvinner signalen plötsligt. Helt väck. Byt till annan kanal, vänta lite, byt tillbaks - jättebra signal igen.
Någon som har råkat ut för samma sak och vet vad det beror på?
 
S
Takbeläggning tegel plåt ? ni har mycket snö där nu och påverkar drastiskt signalen , understiger signalen ett värde så morrar TV eller dekoder
 
  • Gilla
purrfect
  • Laddar…
S skutten11 skrev:
Takbeläggning tegel plåt ? ni har mycket snö där nu och påverkar drastiskt signalen , understiger signalen ett värde så morrar TV eller dekoder
Takbeläggning eternit på spån. Du har rätt, det ligger ett snölager på taket - men då tycker jag det skulle vara dålig signal hela tiden?
 
hsd
Eftersom signalen försvinner plötsligt tror jag på anslutningen av koaxialkabeln eller något glapp i antennen, har Du inbygd förstärkare i antennen så kan det även vara spänningsmatningen till antennen som lägger av
Börja med kontroll av alla anslutningar och attantennen sitter ihop ordentligt
 
  • Gilla
skutten11
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.