Mina stuprör är av plåt, och jag funderar på att skaffa en flexigarden anslutning mellan stuprör och tunna. Tror ni att det funkar? Vad jag inte kan läsa ut av beskrivningen är om man kan koppla loss tunnan. Det vill jag göra inför vintern, med tanke både på frysrisk från kvarstående vatten och det vindfång tunnan blir. Så vad har ni för erfarenheter av flexigardens stuprörsanslutning?

https://www.wexthuset.com/tradgards...t_gd=C39632E1FEE53860AFF4918EE8CA70A375E89DD7

Jag tänker också koppla ihop två tunnor och får man dem i våg bör det gå bra.
 
Grejen är att den i min länk stänger av flödet när tunnan är full.
 
Generöst med 40 cm slang fast metoden verkar ha fördelar, inbyggt överfyllnadskydd och vinterkoppling är bra och slutet system så att man undviker stänk.
Jag har däremot aldrig sett produkten så jag har ingen aning om väl den funkar eller håller.

Två eller flera tunnor med koppling mellan bör inte vara något problem. Är taket stort så finns risk att påfyllnadsskyddet inte räcker till så överfyllnadsskydd på samtliga tunnor bör vara en bra idé. Oavsett så behöver luften i tunnan ha någonstans att ta vägen så ett hål måste till.
 
  • Gilla
TottoGBG
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.