Jag håller på att projektera ett garagebygge på en befintlig platta intill huset, Det kommer bli ett sadeltak med lutning på ca 20gr. Eftersom garageplattan ligger hörn i hörn med husplattan med en liten indragning på gaveln så måste jag ansluta sadeltaket mot knuten på huset. Det kommer allttså bli ett urtag i både takfot och takutsprånf för husknuten. Någon som vet hur man får ihop en sådan konstruktion på ett vettigt sätt. Kan jag spika upp så mycket råspont jag får plats med och sedan täta av med pappen och några plåtar som ansluter upp mot fasaden på huset. Jag ser inte riktigt hur det ska gå till. Tacksam för lite hjälp!
 
Hej, bifoga en bild på hur det ser ut nu, rita dit takvinkel på garagetaket osv så man får en visuell mojäng att titta på :p
 
Bifogar två ytterst enkla filer. Nr 1 visar hus och garage från sidan där man ser att garaget är indraget ca 60 cm på husets kortsida. På bild nummer två ser man hur det blir ovanifrån. Det blir alltså någon form av urtag på garagets taksvall för husknuten. Frågan är hur jag får ihop detta med betongpannetaket på garaget.
 
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.