Hej. Jag ska koppla in en ny blandare. Blandaren har en anslutning med invändig gänga G3/8 R10 och gummipackning. Denna ska anslutas till kopparrör 12 mm. Idag sitter en rak klämringskoppling men änden på den är vass och kan inte anslutas mot gummi packningen. Jag har letat och letat men hittar ingen lämplig koppling som är 12 mm klämringskoppling i ena änden och utvändig gänga G3/8 R10 i andra änden och med en plan anslutning som inte förstör gummipackningen. Någon som har koll på vad jag behöver?
 
Claes Sörmland
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Problemet är att de där vassa klämringsändarna är olika mellan olika fabrikat. Vissa fabrikat har planadapter som passar i den vassa änden så att du kan gänga på din lekande mutter med packning som sitter på blandaren.
Stort tack för svar, den typen av adaptrar har jag inte sett. Det borde lösa problemet för mig. Tack!
 
Claes Sörmland
Ett bättre förslag för det riskerar inte att blanda märken med varandra. Glöm inte att köpa en stödhylsa till den nya klämringskopplingen!
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
kulle kulle skrev:
[länk]
Dessa har jag tittat på men är det tillräckligt plana i änden för att inte skära sönder gummipackningen? Eller tänkte du i kombination med Vatette planadapter?
 
Claes Sörmland
D D.anne_85 skrev:
Dessa har jag tittat på men är det tillräckligt plana i änden för att inte skära sönder gummipackningen? Eller tänkte du i kombination med Vatette planadapter?
Vatette har designat dem för just det ändamål som du eftersträvar. Ingen planadapter krävs för denna del. Har använt dem själv.
 
  • Gilla
D.anne_85 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.