Hejsan! Jag har ett problem med installation av min anslutning av diskho. Köpte ett komplett kök från ballingslöv och har dubbla diskhoar med olika höjd(se bild) men när jag kollar på kopparna som ska sitta under så skiljer det minimalt i höjd på dom(se bild) och det går inte att montera dom,det blir allt för mycket brytning och glapp. Hoppas någon kan komma med någon smart lösning.
Tack på förhand
Med vänlig hälsning
Micke

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den är ju teleskopisk mellan avloppen.
 
Hur menar du? Man kan ju dra in eller ut dom men det hjälper inte när det fattas i höjd. Förklara gärna,är lite trög i värmen😃
 
Bild två, om du tar tag i dom två rören kan du dra isär dom i höjdled om du tar tag inne där dom går ihop (med reservation för att du fått tag i nåt icke standard)..
 
Går det inte att skjuta röret till höger upp och ner vid pilen?

avlopp-pil.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det där ser ut som samma typ av avlopp jag har köpt på IKEA, förutom det där med vajern, vad är det??
Det övre röret går att dra ut på höjden i centrum där vatten låset sitter.
Testa att dra där...
 
gizmo007 skrev:
…vajern, vad är det??
Fjärrmanövrerad avstängningsventil?
 
  • Gilla
gizmo007
  • Laddar…
Krilleman
Har TS försökt byta plats på anslutningarna?

:D

Då borde ju höjden bli bra!
 
fahlis skrev:
Fjärrmanövrerad avstängningsventil?
Man kan alltså sitta i soffan å styra diskhon.. (y)
 
Redigerat:
Vajern är till för att kunna öppna pluggen i den lilla delen i diskhon. Har testat att byta anslutning tidigare men det blev värre då. Ska kolla lite noggrannare när jag kommer hem. Har tyvärr diskbråck och orkar inte att jobba i den höjden så länge. Tack för alla tipps😃
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.