I all hast råkade jag skicka tvättmaskin med avloppslang, klämma och nippel till tippen med den gamla tvättmaskinen.

Jag åkte och köpte en ny nippel enligt den på bilden men ser att den är smalare än avloppslangen på nya tvättmaskinen.


Vit plastavloppsnippel med gängade anslutningar och ribbad slangkoppling, 19 mm diameter, som behöver anpassas för en 22 mm invändig tvättmaskinslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär ser det ut idag, slangen är 22 mm invändigt och nippeln är 19 mm på det tjockaste
Bilden visar en vit avloppsrörsanslutning med en grå nippel och avloppsslang som inte passar ihop, då slangen är större än nippeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Behöver jag fylla ut tomrummet med något eller behöver jag köpa en ny nippel med större diameter (finns det ens?)
 
Fundering: kan man vända på nippeln och sätta in den tjocka delen i avloppslangen och låta den smala gå ner i röret?
 
Nippeln på bilden ser ju ut att ha två tjocklekar beroende var man sågar av den
 
B BIGmoose skrev:
Fundering: kan man vända på nippeln och sätta in den tjocka delen i avloppslangen och låta den smala gå ner i röret?
Ja men såga av den smala
 
returen returen skrev:
Ja men såga av den smala
Såga av hela?

Och skall gummitätningen sitta mot gummislang eller mot plaströr?
 

Bästa svaret

B BIGmoose skrev:
Såga av hela?

Och skall gummitätningen sitta mot gummislang eller mot plaströr?
såga av så mycket att gummipackningen går att montera, dvs istort sätt hela
så gummipackningen skall vara mot röret
 
  • Gilla
BIGmoose
  • Laddar…
Det ska jag nog klara av, tack för hjälpen!

Fundering från en som vill veta allt, varför bör man såga av den smala delen, kan man inte lika gärna låta den sitta?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.