Hej!

Efter att ha fått offert från Securitas på larm så lutar det åt att vi istället köper ett larm och installerar själva, och sen ansluter det till en larmcentral.

Vi har tänkt att köpa ett Teletec-larm, men frågan är hur det fungerar med larmcentral. Får man montera det själv och sen ansluta sig till en larmcentral?

Vad finns det för larmcentraler att ansluta sig till och vad kostar det? Vi bor i Stockholmsregionen och vill ha en tjänst där väktare kommer om larmet går.

Tack på förhand!
 
Hej.
Visst går det bra att ansluta ett eget larm till en Larm Central.
Securitas och Falck är de 2 stora och dyraste.
Nu vet jag inte riktigt vad som finns i ditt område men jag vet att Duty Security och Svensk säkerhets service(sss) finns kolla med dem här i Skåne är de billigare än de andra 2.
Sedan så finns det säkert fler väktar bolag du kan kolla med i ditt område. SOS tar ochså imot larm från privat personer.
När det gäller priserna så har jag inte längre koll på vad det kostar,var ett tag sedan jag jobbade som väktare och satt på SOS LarmCentral, skilljer sig en hel del mellan bolagen.
Ring runt och fråga.
Vill du ha larm med väktare så bör du kolla så de har bilar som rullar i ditt område annars kan det ta för lång tid innan en väktare är på plats.

Micke
 
Glömde skriva att under min tid som väktare så var det just TeleTec larmen(trådbundna) som hade minst fel larm.
Så de kan jag verkligen rekommendera.
 
TACK för svaret! Tipset om Teletec har jag fått här på forumet. Eftersom jag inte vet ett dugg om larm så tog jag ett som flera sa var bra. Men nu köper vi ett larm och installerar och så kan vi hitta en operatör senare.

Det där med snabb utryckning känns inte så viktigt, sannolikheten att någon väktare är så snabb att tjuven är kvar känns som ganska liten, däremot att någon kommer och bommar igen huset när man själv är bortrest om man skulle råka få inbrott då känns ganska angeläget.

 
Kan också rekommendera Teletec.
De fåtal tillfällen när jag har åkt på felsökning av ett Teletec-larm är när åskan har varit i farten...
 
Larmcentralen kan ju ligga var som helst i landet det tar inte längre tid att ringa 100 mil än 1 mil.
Men för att kopplas upp till dem så behövs koder och det ges till godkända installationsföretag.
Mycket med falsklarm har att göra med kvalitén på installationerna och de som installerar larm från TT gör tydligen bra installationer.
 
Hej.
Nä att väktaren skulle hinna i tid innan en tjuv försvinner är ganska liten, ju snabbare desstu mindre skada, men att just få huset säkrat igen vill man. Sen kan man hos LC ha olika åtgärder när larmet går,kompis,granne blir uppringd,väktare med eller utan åtgärd, din mobil kan samtidigt bli uppgringd,
Allt detta bestämmer du som kund..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.