Vänder mig återigen till Er andra som lyckas hitta fina & finurliga saker! Är ute efter en anslagstavla, tyckte de på Ikea var ganska tråkiga... Vet ni någon rolig/annorlunda eller har ni ngt annat förslag på samma förvaring som en anslagstavla har?
Tacksam för svar.
 
Du menar typ en krit tavla eller
magnet tavla?.
Tror det finns färg på båda
så man kan göra sina egna tavlor.

Mvh Putte
 
Magnetfärg lät som en bra idé, googlade lite snabbt och fick en del info. Så imorgon bär det av till en färghandel!
Tack för hjälpen!
 
Hittade ingen tillräckligt stor anslagstavla så min snälle sambo gjorde en till mig :) Han tog en plåtskiva som han målade med griffelfärg på. Till ramen tog han samma sorts allmogelister som vi har runt fönster och dörrar och målade dom vita. Jättenöjd med min stoora fina tavla!

Funderade oxå på magnetfärg under griffelfärgen först men fick höra från olika håll att magnetfärgen är så svag :( Så det blev en plåtskiva ist.
 
Efter att ha rivit bort Tretex från de flesta av våra väggar funderar vi på att sätta tillbaka det på en vägg i arbetsrummet och tapetsera med en vävtapet eller klä med någon sorts tyg. På så sätt blir hela väggen en anslagstavla.
 
Det finns en fin på Granit, som är som gamla anslagstavlor med lösa bokstäver.. Sådana som brukade sitta i trapphusen förr.

Men det innebär ju att man bara ska skriva på den, inte häfta fast saker..
 
Titta på citrondesign.se!
 
Jag ska köpa en magnetanslagstavla på IKEA som jag sen ska klä med tyg eller fondtapeten som vi har i köket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.