1 902 läst · 13 svar
2k läst
13 svar
Ansiktsmask
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Har exakt den masken, användt den i snart 2 års tid. Inte bytt filte ri den ännu utan blåser rent dem med tryckluften efter varje arbetspass. Kan dock hålla med om att den är lite obekväm när man har vanliga glasögon och skall få på ett par skyddsglasögon så köpte en skärm istället och sitter det bekvämare.
// Snozzi
// Snozzi
MSA är ett välkänt märke vad det gäller andningsskydd och övriga personliga skydd. Masken är alltså ingen billig Kina-import som Jula och Clas har tagit hem. Enligt länken nedan så grundades företaget 1914, så det är nog inga problem med att få tag på filter i framtiden.
http://www.msanordic.se/
Jag jobbar själv inom kärnkraftsindustrin, och vi använder just sådana masker som är på bilden. Arbetar med uran och är maskerna godkända för det så borde det inte vara något problem att använda dem vid betongarbeten.
http://www.msanordic.se/
Jag jobbar själv inom kärnkraftsindustrin, och vi använder just sådana masker som är på bilden. Arbetar med uran och är maskerna godkända för det så borde det inte vara något problem att använda dem vid betongarbeten.
Produkter som diskuteras: "andningsskydd"
Andningsskydd
Andningsskydd är viktiga för att skydda dig från skadliga partiklar, gaser och ångor när du utför olika arbeten. Vårt utbud inkluderar engångsandningsskydd, halvmasker och helmasker, samt filtrerande halvmasker med ventiler, alla utformade
Läs mer
Jag använder som sagt masken ovan i kombination med en ansiktsskärm från Clas Ohlson ( http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/303347_B_2004-06-29_165808.jpg ) samt ett par hörselkåpor. Fungerar alldeles utmäkt. Det enda är att man måste ta på och av sig sakerna i rätt ordning.
// Snozzi
// Snozzi
Produkter som diskuteras: "hörselkåpor"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Jag tror inte din Festo gillar behandlingen. Stendamm är inte att leka med... dessutom är jag rädd att den är lite klen för att få ett dammfritt resultat. Har själv en Alto, men lånade en riktig 3-fas stoftavskiljare med cyklon. Även den måste man skaka de 7(!) filterna i ibland för att det ska fungera riktigt bra. Det kostar inte många kronor att hyra, transporten är jobbigast.......... Vore ju synd om du skulle förstöra din dyrgrip.
Tanken har faktiskt slagit mig. Har tidigare kollat upp priser och som du säger så kostar det inte mycket att hyra. Däremot så tror jag knappast att CT22an skulle gå sönder av det.
Vi har precis haft en ventilationsfirma hos oss hela denna vecka som har installerat FTX ventilation och då var det ca 7st 200mm hål och ca 15st 100-160mm hål som borrades i vanlig betong och lättbetong och dom använda just CT22an
Jag är dock medveten om att spårning i betong kan generera mer damm än borrning.
Vi har precis haft en ventilationsfirma hos oss hela denna vecka som har installerat FTX ventilation och då var det ca 7st 200mm hål och ca 15st 100-160mm hål som borrades i vanlig betong och lättbetong och dom använda just CT22an
Jag är dock medveten om att spårning i betong kan generera mer damm än borrning.
MrMagic skrev:Jag tror inte din Festo gillar behandlingen. Stendamm är inte att leka med... dessutom är jag rädd att den är lite klen för att få ett dammfritt resultat. Har själv en Alto, men lånade en riktig 3-fas stoftavskiljare med cyklon. Även den måste man skaka de 7(!) filterna i ibland för att det ska fungera riktigt bra. Det kostar inte många kronor att hyra, transporten är jobbigast.......... Vore ju synd om du skulle förstöra din dyrgrip.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Städa ur gammalt fuktskadat utrymme - krävs ansiktsmask?
Miljö & Hälsa -
Universell ansiktsmask som skyddar mot diverse angrepp?
Miljö & Hälsa -
Doft när man bär ansiktsmask och går inomhus
Ventilation -
Riva mögel, vilken ansiktsmask och vad göra med avfall?
Miljö & Hälsa -
Ansiktsmask/Respirator
Verktyg, Maskiner & Fordon