Har köpt några nya element varav ett par ska installeras till befintliga rör (dvs ersätta gamla element). Problemet är att i vårt hus från -64 så har elementrören cc 60 och nu gäller cc 40.

Det här borde vara en väldigt vanlig sak och enkelt att lösa men var hittar jag en sådan excenterdel som minskar måttet med 20 mm? Har sökt på nätet och på forumet och bara hittat detta: http://vvs-experten.se/index/radiator-excenter-1-2x30mm-p6856

Någon som varit i samma sits?
 
Krilleman
Om du söker M22 exentrar tillverkas de av thermopanel som numera gått ihop med purmo.

Men vad du behöver beror ju på hur det är kopplat idag... Lete mer info behövs allt! En bild vore fint för ett exakt svar!!
 
Rören är 1/2", precis som anslutningen på elementet. När jag tittar i Thermopanels tillbehörskatalog hittar jag två excentrar med de passande måtten på 11 resp 26 mm (åt sidan). Hmm! Det byggdes ju massor av hus på 60-talet. Ska det vara ett så unikt problem att konvertera 60 cc till 40? Skulle jag inte få tag på en excenter på exakt 20 mm så får jag väl kombinera de på 30 resp 50 som jag sett.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.