Någon som vet om en annorlunda och kul arkitekt?
Jag är så trött på funkis och funkisliknande hus, samt hederliga gamla trähus... Har ju givetvis massa egna ideer - så det får ju vara med måtta och inte en helt galen " konstnär ". Tomten ligger i västra götaland, men hur skulle det fungera med en arkitekt långt-bort-ifrån? Vill de komma till tomten och titta ändå? Tomten är ganska kuperad, så det blir någon mild slags suteränghus...

Någon med några kul tips vedr. arkitektur-delen?
 
Ahh, det var ju helt underbart tips! Tack :)
 
Berätta gärna mer om du börjar samarbeta med Eva!
 
Kollade på hennes z-house och mitt första intryck var; vill man verkligen bo sådär?
Visst är det häftigt på massa sätt att titta på, och säkert att gå omkring i också, men att bo där?
Njae..

Störande hemsida hade hon också! ;)
 
Om Nyström är spekulant på ett uppdrag kommer Herlou säkert inte att upprepa något av husen på hemsidan. Har Nyström lagt märke till att där finns flera andra hus presenterade, eller var hemsidan för rörig? Frame House ... Star House ... Moon House.... Varje hus är anpassat till en individuell tomt och efter beställarens behov och önskemål.
 
Jodå Billy Bäver, jag såg även andra hus på hennes virriga hemsida. Dock hittade jag inga bilder på interiören på dem, så jag kan ej ge något "betyg" på de husen.

Jag är alldeles säker på att fru Herlou tar kundens tomt osv i beaktning när hon ritar ett hus, och min kritik i mitt förra inlägg var inte riktat mot hennes kunskap, utan snarare mot huruvida man vill bo som i z-house eller inte!
 
Om man inte kan ge betyg på husen därför att man inte förstår sig på deras interiör; hur kan man då så tvärsäkert rikta kritik i fråga om man vill bebo dem? Det kanske Nyström vänligen vill utveckla ...

;)
 
Nu kanske du ska ta och läsa lite mer ordentligt vad jag skrivit.

Jag skrev, "...dock hittade jag inga bilder på interiören på dem, så jag kan ej ge något "betyg" på de husen."
Jag har inte skrivit att jag inte förstår mig på interiören på det hus som faktiskt har bild(er) på interiören.

Och förklara gärna varför jag inte kan rikta tvärsäker kritik mot något så subjektivt som smak? Har du gett möjligheten att vi har olika smak en tanke?
 
Arctic studio i Göteborh har spännande lösningar tycker jag: http://www.arcticstudio.se/
Ett av deras ritade hus ligger i Onsala. Kanske går att få titta på det inuti?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.