Hejsan,

Jag undrar om någon vet om det går att välja en annan säljare för Älvsbyhus än den som är avsedd för den region man bor i? Anledningen är att jag efter att ha pratat med ett flertal Älvsbyhusägare i min kommun fått berättat för mig att de är nöjda med huset, men mycket missnöjda med säljarens insats. Det gör mig tveksam till att välja Älvsbyhus, trots att både planlösning och pris passar mig perfekt.

Någon som vet något?
 
Hej!

Vi försökte ta kontakt med ett kontor som låg närmare både vår nuvarande och vår framtida bostad, men som dock ligger under "fel" säljdistrikt. Vi hade först ringt "rätt säljare" men inte fått så positiva vibbar vid första telefonkontakten. Det närmare kontoret beklagade dock och sade att de absolut inte få gå in på varandras distrikt och att vi därför var tvugna att vända oss till "rätt" säljaren.

Det har vi nu gjort och även om de första samtalen med den säljaren inte gav så positiva känslor direkt så har han ändå varit bra att ha att göra med därefter och hitintills.

Det är vad vi fått erfara i alla fall.
Lycka till,
Petra
 
Tänk om det samma skulle gälla om man köper en bil :p
 
Törs man fråga vilken region det handlar om? Jag har nämligen samma erfarenhet men haft direktkontakt med Älvsbyn. Där uppe är de hur bra som helst att ha att göra med, tack och lov. Annars hade vi nog backat ur affären. ;)
 
Ulle-Bella: Jag vill helst inte hänga ut säljaren genom att ange regionen eftersom jag själv inte har haft några dåliga erfarenheter av honom (hittills). Däremot så kommer jag inte tveka att göra det om han sköter sig illa även mot mig.

Tack alla som kommit med svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.